Torsdagen 7/2

Förra torsdagen var vi hemma, inget dagis då heller. Lucas ville inte och jag ville gärna ha båda barnen hemma hela dagen! Blev en låång mysmorgon i sängen innan frukost. På förmiddagen tog vi en promenad till affären för Lucas ville baka chokladbollar så vi behövde handla lite grejer till de. Innan vi gick in igen så lekte vi lite i snön utanför vårat hus. Sen åt vi lunch och efter det vilade vi en stund framför en film. Sen började vi med bakningen, den tog lite längre tid än vad det egentligen tar att göra chokladbollar. Vi hann göra färdigt "smeten" innan Kasper blev arg i babysittern. Så då fick vi ta en paus i bakningen, en stund senare när Kasper inte var arg längre kunde vi fortsätta med att rulla chokladbollar. När Johan kom hem så lekte han med barnen medans jag fixade egenpanerad torsk till middag, sen bytte vi så att jag var med barnen medans Johan fixade äggsås. När Lucas somnat blev det några avsnitt av Arrow innan jag & Kasper gick och la oss. Vi somnade, men det blev inte speciellt mycket sömn den natten.. 


1. Morgonmys. 2. Promenad till affären. 3. Lucas handlar. 4. Vila framför film efter utelek & lunch.
5. Baka chokladbollar. 6. Cokladbollar. 7. Fixar egenpanerad torsk. 8. Godnattsaga.
9. Kl 02.50 när Kasper inte ville sova.

Text till den svarta bilden på instagram
"Klockan är 2.50 och Kasper som annars brukar sova bra på nätterna har vart vaken i drygt en timme nu... Han är inte arg/ledsen, utan han har bara inga planer på att sova just nu... Han ligger och viftar med ben & armar och är väldigt nöjd med att va vaken.. Jag är inte lika nöjd, vill helst att han somnar om fort igen som han brukar när han ätit på nätterna..."

Kasper valde att vara vaken mellan 1.30 & 4.30 ungefär den natten. Det som var skönt var ju iaf att han inte var ledsen under den tiden för då hade det vart ännu jobbigare. Han ville bara inte sova, men det ville jag. Tur att han oftast sover bra på nätterna och somnar om efter han ätit...


Utelek & bakning
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback