Tisdag 29/1

I tisdags så gick vi upp 05.30, alldeles för tidigt egentligen.. Men vi Johan skulle köra oss till mamma/mormor på vägen till jobbet. Åker faktiskt hellre tidigt än att släpa med allt på bussen. Vi kom iaf till mamma/mormor vid halv 7 och Johan åkte vidare till jobbet. Lucas & Mira lekte en stund innan vi åt frukost, mamma/mormor & Mira var hemma den dagen. Barnen lekte & kollade film under förmiddagen och sen vid 11.20 hade Kasper tid på bvc så vi tog bussen dit. Var läkarundersökning, allt såg väldigt bra ut och Kasper fick mycket väl godkänt av läkaren, hon tyckte att han var väldigt stark för att va så liten. Sen vägdes & mättes han, och jag fick nästan en chock när jag såg hur mycket han växt på längden sen sist. På 2 veckor hade han växt 3½ cm på längden, han kommer bli lång min lilla kille! 

Födelsevikt & längd 21/12 - 4608 gram & 53 cm
Efterkontroll vikt 25/11 - 4560 gram
Vikt & längd 29/11 - 4690 gram & 54 cm 
Vikt & längd 11/12 - 5010 gram & 55,5 cm
Vikt & längd 27/12 - 5440 gram & 57,5 cm
Vikt & längd 16/1 - 5950 gram & 59 cm
Vikt & längd 29/1 - 6235 gram & 62,5 cm


1. Tidig morgon hos mormor. 2. Lucas & Mira. 3. Lucas i väntrummet på bvc.
4. På väg till gammelmormor & gammelmorfar. 

Efter bvc tog vi bussen till min mormor & morfar. Där blev vi bjudna på god lunch. Kasper sov en lång stund i vagnen, trött efter läkarbesöket. Sen under eftermiddagen lekte Lucas massor med gammelmormor & gammelmorfar, dom byggde tågbana, spelade spel, lekte med bilar & läste böcker. Vi sov över där den natten. 


1. Trött Kasper. 2. God lunch. 3. Lucas bygger tågbana med gammelmormor. 4. Jag myser med Kasper.
5. Gammelmormor läser för Lucas. 6. Två trötta killar på kvällen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback