Lördagen 9/2 - Förberedelser inför dopet

I lördags hade vi en del som skulle förberedas inför dopet på söndagen. Så efter frukosten åkte vi till uddevalla, jag & Frida skulle duka i huset som vi hyrt till fikan efter dopet. Så vid 10 släppte Johan av mig & Kasper vid huset bredvid kyrkan och så åkte han & Lucas hem till min mormor & morfar. Frida kom och så började vi duka. Kasper som hade vart vaken från halv 7 tills vi åkte vid halv 10 sov under tiden vi dukade. Vi var klara vid halv 12 ungefär och då hade vi tagit det väldigt lugnt medans vi dukade. 

När vi var klara så åkte vi hem till morfar (mormor var iväg med sin kör och sjöng). Jag matade Kasper som hade vaknat och sen åkte Johan, jag & Kasper iväg snabbt och handlade dricka & kaffe till dopet. När vi kom tillbaka till morfar igen så matade jag snabbt Kasper lite till så att han skulle klara sig en stund och så åkte jag & Frida in till stan, hon släppte av mig vid frisören och så klippte jag mig. Morfar kom och hämtade mig ca 40 minuter senare när jag var klar. Hemma hos morfar igen så åt vi lunch som han gjort och sen åkte Johan hem igen för att laga min pappas släpkärra. Jag & barnen var kvar hos morfar för jag skulle baka tårtor till dopet. Lucas lekte med gammelmorfar medans jag började göra tårtbottnar, mormor hade gjort 2 tårtbottnar innan hon åkte så jag skulle göra 2 till. 

Vid halv 7 på kvällen åkte morfar iväg för att gå på nån teater med min morbror, så då var det bara jag & barnen där eftersom mormor inte kommit hem än då hon va i gbg och sjöng. Tanken var att jag skulle vispa ihop lite olika fyllningar och lägga på tårtorna. Men det var lite svårt eftersom Kasper hade svårt att komma till ro, han var väldigt trött och somnade i mitt knä men så fort jag la honom i vagnen så vaknade han igen. Jag hann skära upp en tårtbotten och lägga hallonsylt på ena delen, sen fick jag ta upp Kasper igen. Han somnade & jag la ner honom och gjorde vaniljsås. Sen vaknade Kasper igen, så då gav jag upp och fixade istället lite kvällsmat till Lucas så att han kunde gå och lägga sig. Var en trött Lucas som somnade fort vid halv 8, strax efter att Lucas somnat så kom mormor hem. Så då hjälptes vi åt att fixa fyllningar på tårtorna. Hon vispade ihop de olika fyllningarna och skar upp tårtbottnarna medans jag kletade på fyllningarna på tårtorna med en vaken Kasper i knät. När tårtorna äntligen var klara så gjorde mormor varma mackor till oss innan vi gick och la oss.


1. Dukat i huset. 2. Klippt mig. 3. Lucas leker hos gammelmorfar. 4. Kasper. 5. Lunchen.
6. Bakar tårtor. 7. Trött men envis bebis som inte vill sova. 8. Sover över hos mormor/gammelmormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback