28/3 - Halsfluss...

Som jag skrev i tidigare inlägg så blev jag ju sjuk på tisdag kväll (26/3) och under onsdagen så blev jag sämre. På torsdag morgon, efter en natt med väldigt lite sömn pga att jag fick ännu ondare i halsen + hög feber så åkte vi in till akuten. Var där strax före 7 på morgonen om jag inte minns fel, jag hade tur och kom in direkt. Dom tog blodprov och halsprov vilket visade kraftig halsfluss. Hade riktigt höga värden och läkaren sa att det hade tagit hårt på min kropp, så det var inte konstigt att Johan fick komma hem från jobbet dagen innan och ta hand om barnen. Sen åkte vi hem igen, jag gick och la mig direkt och Johan tog hand om barnen. När apoteket öppnade så åkte Johan iväg och hämtade ut min medicin och när han kom tillbaka så fixade han lunch till sig och Lucas. 

Jag sov stora delar av dagen, Kasper var bara inne hos mig när han skulle äta eller sova. På eftermiddagen gick Johan ut med barnen och jag flyttade mig från sängen till soffan och kollade lite på The walking dead. Det var riktigt härligt vårväder ute den dagen så jag var lite avundsjuk på dom andra som var ute medans jag låg inne och mådde skit.. Johan & Lucas fixade ett påskris med fjädrar i. 

Var första gången jag fick halsfluss, fy f*n säger jag bara. Som tur är så känner man ganska snabbt förbättring efter att man börjat äta medicin mot halsfluss så även om jag fortfarande hade sjukt ont i halsen och var supertrött så släppte febern på kvällen och jag kände mig liiiite bättre och orkade få i mig lite blåbärssoppa. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback