Torp Köpcentrum 7/9

I fredags tog jag & Lucas 11.18 bussen till Uddevalla. Köpte banan på vägen till bussen & satte oss i solen och väntade. Vi åkte till torp köpcentrum, behövde köpa en present till mamma eftersom jag inte hunnit de innan hon fyllde år och så behövde jag tights som jag skulle ha på lördagen när vi var på bröllop. 

Vi började faktiskt på coop, där hittade jag en jättefin ungsform i hjärtformat och en ljuslykta som jag köpte till mamma. Sen hittade jag även lite kläder där också, en pyjamas & kalsonger till Lucas & 4 dreggelscarfar till bebis. Medans jag kollade på kläderna så tröttnade Lucas lite så jag lovade att vi skulle kolla på leksaksavdelningen innan vi betalade. Så vi gick runt bland leksakerna en bra stund och Lucas var nöjd, sen valde han en liten motorcykel som han fick köpa. 

Efter det gick vi vidare till H&M och kollade lite på barnkläder, men köpte inget där. Morfar ringde när vi var på H&M och han hade precis kommit till torp och skulle äta lunch så vi gick till Briggen tillsammans. Blev bjuden på god lunch av morfar och även mormor kom dit efter en liten stund, hon hade vart på någon invigning. Sen gick vi tillsammans på torp en stund, gick tillbaka till H&M där jag köpte svarta tights som jag behövde och så fick Lucas 2 par långkalsonger av gammelmormor. Morfar åkte hem och jag, mormor & Lucas gick vidare en liten stund på torp. Jag hade vart sugen på att sy i ett par dagar så jag ville kolla vad det fanns för tyger och vad det kostade. Så vi gick till Panduro, där hittade jag ett jättefint tyg med stjärnor på som jag fick av mormor och så köpte jag några tillbehör som jag behövde till det jag ska sy. Sen gick vi hem till mormor & morfar. 

När vi kom hem till mormor & morfar så var jag helt slut i kroppen, ryggen värkte och jag hade foglossning så jag knappt kunde gå... Johan kom också dit efter jobbet och så fikade vi tillsammans & Lucas lekte med gammelmorfar en stund. Innan vi åkte hemåt så åkte vi förbo mamma och lämnade presenten och hämtade mormors symaskin som var där. 


Instagram bilder - Väntar på bussen & Mat på briggen


Lucas & gammelmorfar leker 


Dreggelscarfarna, kalsongerna, pjamasen, långkalsongerna & tyget som köptes på torp.

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Vilket fint tyg. Bra om jag får lite inspiration så jag kanske får tummen ur och sätter mig vid symaskinen själv ;)

Svar: Ja jag tyckte också att det tyget var väldigt fint :) Fanns mängder med fina tyger på Panduro! :) Vad ska du sy? :)
Sofia Welin

2012-09-12 @ 11:10:27
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Det vet jag inte riktigt. Började med ett par byxor till Devin men det krånglade med sömmen så jag gav upp, tyvärr var dom i storlek 56 så nu spelar det inte så stor roll :P
Skulle vilja sy någon filt, ett par kuddar, mössor och helst av allt vill jag lära mig att sy lite barnkläder men det känns som om det är överkurs än så länge. Måste bli kompis med min symaskin först ;)

Svar: Okej :) Jag skulle också vilja kunna sy lite barnkläder men det känns lite väl svårt. Får se hur det här sy-projektet går och så kanske de blir nåt mer efter det.
Sofia Welin

2012-09-12 @ 16:00:47
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Förresten, texten på dina svar är vit av någon anledning så jag måste markera för att upptäcka att du skrivit ;)

Svar: Oj, de har jag inte sett.. Vet du hur man gör för att ändra färg där? Hittar inte det..
Sofia Welin

2012-09-13 @ 19:09:08
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Jag vet faktiskt inte, har inte grejat med designen sen den funktionen kom. Måste finnas någonstans där man ändrar färgen på andra texterna? Lustigt att det automatiskt blivit vitt istället för svart.

Svar: Nu har jag äntligen hittat hur man ändrar färgen på svaren i kommentarerna :) Man var tydligen tvungen att lägga till nya koder i stilmallen. Dock så hamnar svaren lite utanför kommentars rutan, men nu ser man iaf vad det står utan att behöva markera :P
Sofia Welin

2012-09-16 @ 18:36:12
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Härligt :) Gör inte så mycket att det hamnar utanför, det gör det på rätt många bloggar har jag märkt.

2012-10-04 @ 00:43:10
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback