Tisdag 16/10 - Andra inskolningsdagen

Igår var det andra inskolningsdagen för Lucas på dagis. Vi gick dit vid 9 och Lucas var lika glad som första dagen. Jag gick iväg på toa strax efter att vi hade kommit dit och då hade Lucas frågat vart jag var, men när jag kom tillbaka och satte mig i soffan igen så var det Lucas som gick iväg och lekte med några barn i ett annat rum. Där var han jättelänge och brydde sig inte om mig alls :) Sen hade dom fruktstund innan dom gick ut i regnet och lekte. Lucas älskar ju att vara ute och vatten kan man ju ha jätteroligt med så han hade fullt upp hela tiden och jag stod en bit bort och bara kollade på. Så Lucas trivs väldigt bra! 

Vid 11 gick vi hem igen och det var en trött kille som somnade fort. Jag vilade i soffan framför Criminal minds, sover ju väldigt lite på nätterna och nu när vi går upp tidigare än vanligt så är det verkligen skönt att Lucas sover en stund på dagarna fortfarande så jag kan vila. När Lucas vaknade så fixade vi lunch och sen tog jag fram kamerastativet för att ta lite kort på magen. Lucas tycker att det är superskoj när jag tar fram kamerastativet för då vet han att jag ska använda självutlösaren till kameran och den vill han gärna använda. Så Lucas fick sköta fjärren till kameran och han var jättenöjd när han fick ta kort på mig, sen ville min linslus såklart också stå framför kameran lite :P När Johan kom hem strax före 5 så åkte vi iväg direkt, åkte iväg och skrev på fadeskaps papper och fixade gemensam vårdnad på bebis. Så nu är det fixat. När vi kom hem igen så var jag jättetrött så Johan fixade maten :) Och kvällen blev väldigt lugn framför tv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback