Onsdagen 24/10

I onsdags var det dags för dagis igen, blev ju ett litet uppehåll på några dagar. Först fick ju Lucas feber torsdagen förra veckan så då var han hemma tors-fre, sen helg och mån-tis var vi ju i uddevalla hos mamma/mormor. Så i onsdags gick vi till dagis vid halv 9, Lucas var väldigt glad när han skulle dit igen. Jag hade berättat för honom på morgonen att jag inte skulle vara med på dagiset idag, men ja trodde ändå han skulle bli lite ledsen eftersom det blev ett litet uppehåll efter inskolningen. Men han gav mig en kram, sprang in till dom andra barnen och vinkade hejdå genom fönstret. Så det gick väldigt bra och det var skönt för de märks ju att han trivs där då! 

Jag gick hem, kändes väldigt konstigt att vara hemma själv utan Lucas. Han har ju vart hemma med mig sen i maj nu. Jag passade på att ta hand om disken och städa i köket. Vid 11 gick jag till dagis och hämtade Lucas igen, han hade haft det jättebra och var väldigt glad. När vi gick hem så berättade han om allt dom gjort på dagis, det roligaste hade vart när dom "bakade" med nån lekdeg :) Lucas somnade som vanligt fort när han kom hem och jag vilade i soffan med nya tidningen och lite criminal minds. 

När Lucas vaknade så åt vi lite lunch och så kom Melissa, Vincent & Linus över :) Blev massa lek & bus för barnen en stund innan dom gick hem igen. På kvällen kollade jag & Johan på den nya Johan Falk filmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback