Onsdag 17/10 - Tredje inskolningsdagen & feber

Igår var det tredje inskolningsdagen på dagis. Det vräkte ner regn & blåste i stort sett hela dagen så trots att vi har jättekort väg att gå till dagis så hann vi bli väldigt blöta innan vi kom fram, Lucas hade såklart regnkläder men jag har inga som passar nu över magen.. När vi kom fram till dagis så låg det massa spel framme på ett bord och Lucas blev jätteglad eftersom han älskar att spela spel. 

Lucas spelade en bra stund tillsammans med en av fröknarna och ett annat barn. Sen gick jag & Lucas med över till den andra avdelningen för att Lucas skulle få se hur det såg ut där. Vincent & Linus går på den avdelningen och när Lucas fick syn på bästisen Vincent så blev han jätteglad, både Vincent & Lucas sprang runt och hoppade & skrek :P Sen frågade Lucas om Vincent ville följa med till hans avdelning och det ville han så han fick följa med en stund. Dom lekte & härjade en bra stund och sen satte dom sig och lekte med en kulbana. Jag gick in i personalrummet och satte mig en stund, ca 45 minuter. Under den tiden hade dom fruktstund och ännu mer lek, Lucas hade tydligen frågat efter mig en gång men inte brytt sig sen så det känns skönt. Han verkar verkligen trivas där! 

Vi gick hem vid 11 och Lucas somnade som vanligt ganska fort när vi kom hem. Jag var supertrött och somnade en stund i soffan, kollade på början & slutet av en film. Bra att sätta på filmer man redan sett när man är trött för då spelar det ingen roll om man somnar en stund. När Lucas vaknade så gick vi ut i trädgården en stund och plockade lite löv. Efter det blev det mest film mys inne och Lucas badade en stund. När Johan kom hem så åt vi mat och sen gick Lucas & pappa ut i garaget en stund och grejade. Jag va supertrött så jag låg bara i soffan och kollade tv. 


Lucas gick och la sig i sängen och kollade film strax efter 7, har blivit lite andra tider nu när vi går upp till dagis på morgonen. Innan la han sig ju lite senare. Sen somnade han ganska fort när filmen var slut. Jag gick och la mig vid halv 10 och då låg Lucas inbäddad i täcket, han brukar nästan aldrig ha täcket på sig. Så jag tog ett kort med mobilen för att det såg så gulligt ut, men när jag la mig bredvid honom så förstod jag varför han hade täcket på sig. Han var jättevarm, precis när jag lagt mig så vaknade han så jag passade på att ta tempen på honom. Och som jag misstänkte hade han feber, så han hade antagligen frusit och tagit på sig täcket. Blev en alvedon, lite vatten och så läste jag en bok för honom innan vi båda somnade. Blev en orolig natt, Lucas vaknade några gånger och var varm & ledsen. Febern måste ha kommit väldigt plötsligt, för man märkte ingenting på honom under dagen eller ens före han gick och la sig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback