Marknad i Ed

Som jag skrev i förra inlägget så sov vi hos Lucas farmor & farfar fredag-lördag. På lördagen var det höstmarknaden i Ed. Så vid 10 efter morgonmys framför Bamse, frukost & att vi gjort oss iordning så åkte vi dit och kollade. 


Vi ställde bilen utanför Johans systers lägenhet och gick därifrån. Vi hade glömt att ta med vagnen så Lucas fick gå själv på marknaden. Eftersom det var väldigt mycket folk och Lucas gick själv så blev det inte så mycket kort under marknaden eftersom jag höll koll på Lucas. Blev några kort på vägen till marknaden och när Lucas åkte karusell :) Detta året blev marknaden mest efter Lucas önskemål, vi kollade runt lite vad som fanns men mest stannade vi vid alla ställen som sålde leksaker som Lucas ville kolla på :P Sen fick Lucas välja 3 saker som han ville åka, först åkte han ett tåg, sen någon elefant som gick runt och upp & ner och sist en liten karusell. Lucas fick iaf köpt sig en bil som han tjatade om under hela tiden vi gick på marknaden och så hittade jag en söt pyjamas som jag köpte till bebis.


När vi kollat klart på marknaden så gick vi hem till Johans syster igen, hon bjöd på våfflor och massa annan god fika :) Så var vi där en stund innan Johan körde hem mig & Lucas igen. Johan åkte tillbaka till Ed igen för han skulle på en fest på kvällen. 



På kvällen tog jag & lucas en promenad till affären och köpte lite gott till oss att äta under kvällen. Vi köpte en pizza som vi delade på till kvällsmat och hade film mys en stund innan Lucas blev trött. Så strax efter 8 bäddade han ner sig i sängen med sitt godis som han valt och kollade på en film. Medans han kollade på film i sängen så kollade jag på "What to expect when you're expecting", ganska rolig film faktiskt. Hade köpt extremt "många" godisar till mig som jag åt till filmen, hela 15 stycken :P Men det räckte gott och väl, har verkligen inte vart sugen på godis under graivditeten men igår var det gott med några stycken. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback