Tågresa från Västerås till Norrköping 7/7

På lördag morgon hade jag bokat tågbiljett från Västerås för mig & Lucas. Tåget skulle gå redan 7.35 så vi gick upp tidigt. Vi kramades och sa hejdå till Sandra och hennes barn, och så tog jag & Lucas bussen till tågstationen. Var i god tid för jag ville inte behöva stressa när jag skulle leta upp rätt spår. När vi hittat rätt spår så satte vi oss och åt varsin risifrutti till frukost. 


Två instagram-bilder från när vi väntar på tåget

Vi kom på tåget och Lucas somnade ganska fort så jag kunde också vila lite. Vi skulle bara åka till Norrköping där Johan skulle möta upp oss med bil. Så vi åkte bara tåg i knappt 2 timmar. Tågresan gick bra, Lucas var vaken sista timmen och då satt han och pratade & kollade ut genom fönstret. 



Två instagrambilder & en kamerabild från tåget

När vi kom fram till Norrköping så var det en glad liten kille som träffade sin pappa igen efter en vecka borta! Sen åkte vi bil till en Camping nära Kolmården - First Camp. Tyvärr så mådde Lucas illa i bilen när vi åkte på små kringliga vägar så vi fick stanna och byta kläder :( Han har aldrig blivit åksjuk i bil förut bara när vi åkt buss längre sträckor och inte ens då har han spytt. Men jag antar att det var kompinationen med först buss, tåg och sen bil på små vägar som gjorde att han mådde illa, stackarn.. 



På campingen fick vi nyckeln till stugan och så mötte vi upp mamma, Emma, Frida, Sara & Mira som hade vart uppe i Piteå. Vi slängde in väskorna i stugan och åkte till kolmården. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback