Lucas 3-års kalas!

Fredagen den 13 juli hade vi kalas här hemma för Lucas, släktkalas. Vi valde att ha kalaset före han fyllde år eftersom han fyller mitt i veckan. Lucas hade fått vara med och välja vad det skulle vara för tårtor, vi satt tillsammans och kollade på bilder på olika tårtor på internet. Jag trodde att han skulle peka på en bild med någon bil-tårta. Men han valde en bild med en jordgubbstårta, och då blev det såklart det! Så jag gjorde en choklad-tårta med chokladkräm & jordgubbar på. Och en vanlig gräddtårta med sockerkaksbotten, vaniljkräm, jordgubbssylt & jordgubbar på. 

Lucas fick massa fina presenter, både kläder, leksaker & spel. Ska försöka ta kort på allt och lägga ut, det svåra är bara att Lucas hann sprida ut alla grejer väldigt fort innan jag hann ta kort. Så jag får börja med att leta upp alla grejer och hoppas på att jag får med allt på bild. Men han var väldigt nöjd med alla presenter iaf! :)

Tre av presenterna syns iaf på bilderna i det här inlägget. Han fick en stor vattenbana med massa båtar av sin mormor, Emma, sina 3 mostrar, gammelmormor & gammelmorfar. Och den sattes ihop direkt ute på altanen och så blev det massa vattenlek! Sen fick han en sandlåda & en "grävmaskin" av sin farmor, farfar & farbror. Lucas farfar byggde ihop en egen sandlåda till Lucas ute på gräsmattan och så hade dom köpt sand till. 

Lucas öppnade sina paket och efter det fikade vi. Sen blev det massa lek med presenterna resten av eftermiddagen. Tror Lucas var väldigt nöjd med sitt kalas! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback