Tandläkaren 11/12

En av anledningarna till att jag & barnen sov hos mamma/mormor 10-11/12 var att Lucas hade en tid hos tandläkaren på tisdagen. Så strax före 11 tog vi bussen till stan, precis när vi klivit av bussen så sa Lucas "Mamma jag är jättehungrig, vi mååste äta en hamburgare" och pekade på donken som ligger precis bredvid där man går av bussen. Men eftersom vi hade en tid att passa så hade vi inte tid, dessutom var det för tidigt att äta lunch eftersom det blev en sen frukost. 

Kl 11 hade Lucas som sagt tid hos tandläkaren. Allt gick jättebra!! Hade sett framför mig att Kasper skulle ligga och skrika i vagnen medans Lucas  skulle vägra att öppna munnen. Men Kasper sov i vagnen och Lucas gapade så snällt när tandläkaren sa att han ville kolla på hans tänder, och alla tänderna såg bra ut. Så allt jag behövde göra var att sitta bredvid och vara stolt över mina barn! 

Efter tandläkaren så sa Lucas igen att han ville ha en hamburgare, vi äter verkligen inte ofta på donken så det är väl klart han tycker de är kul när vi väl gör de. Dock så visste jag att Sara var kvar hemma hos mamma så jag tyckte att det var trevligare att åka dit igen och äta tillsammans med henne. Så vi lagade mat där istället för donken. Efter lunchen så sov Lucas en stund och jag & Kasper vilade i soffan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback