Den korta tiden på BB 21-22/11

Instagrambilder från kvällen på förlossningen & BB

Efter att Kasper kommit så låg vi kvar inne på förlossningen ett tag, först myste vi massor och så ammade jag Kasper. Efter en stund kom BM in igen och vägde & mätte Kasper och jag & Johan fick lite fika. Sen blev det ännu mer mys hos både mamma & pappa för Kasper. Fick ett rum på BB vid halv 12 på natten. Johan åkte då hem till min mamma där Lucas sov, så Johan sov där också. Jag ammade Kasper för tredje gången innan vi båda somnade vid 12. Kasper sov hela natten till ca halv 5, då åt han lite till innan han somnade om igen. Jag sov hyfsat bra, men jag vaknade flera gånger under natten för att kolla till Kasper som låg bredvid mig. Efter att Kasper ätit vid halv 5-5 så sov vi till strax efter 7. Då kom det in en sköterska för att kolla hur vi hade det. Vid halv 8 la jag Kasper i den lilla sängen på hjul och så gick vi iväg till "matsalen". Kasper låg och sov medans jag åt, jag var vrålhungrig. Efter frukosten gjordes POX på Kasper (mätning av syremättnad i blodet) vilket såg bra ut. 


Instagrambilder från 22/11 på BB och i bilen hem
 
Sen åt Kasper igen och såklart massa myys!! Vid halv 11 gjordes en läkarundersökning på Kasper och allt såg väldigt bra ut så vi fick lov att åka hem om vi ville. Jag ville komma hem så fort som möjligt, dels för att jag saknade Lucas och så kände jag att det skulle va skönare att vara hemma hela familjen tillsammans än att jag skulle sitta själv på BB med Kasper. Så Johan & Lucas kom och hämtade mig & Kasper strax före 12.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback