Kreta - Dag 1 - Flygresan - 26/7-12

Den 26 juli kl 6.50 skulle vårat flygplan till Kreta lyfta, så kl 02.30 åkte vi hemifrån. Lite segt att gå upp mitt i natten, men allt var ju färdigpackat så det var bara att klä på sig och sätta sig i bilen. Vi hämtade upp mina systrar Frida & Sara i Uddevalla, Frida skulle köra hem våran bil sen och Sara skulle hålla henne sällskap. Sen körde vi till Landvetter. Kom dit i god tid före och det var inga problem att lämna in väskor & vagn. Sen när vi gått igenom kontrollen utan problem så kollade vi lite i affärerna som fanns där, köpte dricka & tidningar. Lucas lekte lite på lekplatsen där och sen kollade vi på flygplan genom fönstret. 

Vi fick gå på planet ca en halvtimme före de skulle lyfta. Lucas tyckte att det var spännande, första gången som han skulle flyga. Flygresan gick väldigt bra, Lucas var superduktig hela resan! Vi fick frukost på planet, Lucas fick pannkakor med sylt, smörgås & yoghurt och jag & Johan fick bacon, stekt potatis, äggröra, smörgås och yoghurt. Lucas tyckte om sin frukost, våran frukost var okej. Både jag & Lucas sov en stund på flygplanet och så kollade vi lite på film. Det var inga problem att flyga trots att jag är gravid. Resan gick väldigt snabbt & smidigt, ca 3½ timme. Lucas tyckte att det var kul att kolla ut genom fönstret när vi flög. 

Vi landade, fick våra 2 väskor + vagnen och så åkte vi buss ca 45 minuter till hotellet. Både jag & Lucas somnade på bussen. Johans föräldrar som redan var på Kreta (dom åkte dit 15/7) kom och mötte oss på vårat hotellrum och hade med sig lite dricka & kex. Hotellet & vårat rum var väldigt fint, kommer bilder på det senare. 

Lite bilder från flygplatsen och flygplanet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback