Baka hos mormor

I måndags var dagis stängt, så Lucas & jag var hemma från skola/dagis. När Lucas hade sovit en stund på förmiddagen så tog vi bussen ut till min mormor & morfar. Där blev vi bjudna på jättegod lunch och sen började vi baka :) Jag slängde ihop dubbel sats med lussebullsdeg och så gjorde jag & mormor bullar av det. Lucas var inte så intresserad av att baka bullar, han ville hellre leka med bilar och morfar var ute i förrådet och fixade lite med dom nya dörrarna som han satt in. När vi sen skulle stoppa i russin i bullarna så ville Lucas hjälpa till :)

När bullarna var klara så bakade vi pepparkakor, jag hade med mig deg som jag hade gjort under helgen. Nu var även Lucas med och bakade, han gjorde en hel plåt med kakor innan han tröttnade. Han var jätteduktig och både kavlade och tryckte kakor :) Sen bakade jag & mormor upp resten av degen. Mycket lussebullar och pepparkakor blev det! Johan kom dit när han slutat jobbet och så fikade vi på smörgås och varm choklad innan vi åkte hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback