110119

Idag har jag & Lucas vart hemma från skola & dagis. Jag vaknade inatt vid 3 av att jag frös. (Jag är ju alltid lite frusen av mig och kan ibland vakna på natten för att dra öven en extra filt.) Men inatt vaknade jag och frös så att jag skakade, det hjälpte inte med extrafiltar.. F E B E R.. Jag har aldrig skakat så mycket i hela mitt liv, låg hur länge som helst och kunde inte somna om.. Jag frös och skakade så att det gjorde ont i kroppen och jag mådde illa.. Hela sängen måste ha gungat så som jag skakade, hackade tänder gjorde jag också. Vet att det bästa man kan göra är att bara slappna av för att få tillbaka värmen, men det gick verkligen inte att slappna av. Men efter dryg en timme måste jag ha somnat om igen iaf. Vaknade sedan vid 6 när Johan skulle till jobbet, kunde inte riktigt somna om för jag hade ont i ryggen så jag hittade inget skönt sätt att ligga på.. Låg och halvsov fram till 7 då Lucas vaknade, lyfte över honom i våran säng men trodde att han skulle springa upp direkt igen och leka som vanligt. Men han somnade om igen, blev väldigt förvånad. Men jag kunde såklart inte somna om för jag hade världens huvudvärk och det gjorde ont i hela kroppen, dessutom var jag jättevarm. Inte febervarm utan bara väldigt varm. Gick upp och tog två alvedon, drack lite vatten och gick och la mig bredvid Lucas igen. Somnade om och vaknade inte försen 9, då hade huvudvärken släppt. Jag mådde bra igen, lite trött bara men väldigt konstigt att det bara släppte så där. Men då hade såklart Lucas feber..

Gick ner, bytte blöja på Lucas och tog tempen. Han hade 38,7 och var trött.. Bäddade ner Lucas i soffan framför barnprogram och ringde dagis och skolan för att meddela att vi inte kom idag. Sen matade jag Lucas med yoghurt och fixade frukost till mig.


Febrig liten kille ♥


Lucas låg en stund i soffan under morgonen, men han piggnade till ganska snabbt och va uppe och lekte :) Även om han va lite tröttare än vanligt. Vi hade iaf en väldigt mysig förmiddag, och eftersom vi vaknade så sent så somnade Lucas en timme senare än vad han brukar på dagen. Men han sov i 3 timmar (!) han brukar bara sova i max 2 timmar, men han behövde nog sova. Klockan var redan 3 när Lucas vaknade så vi hann inte göra så mycket mer än att äta lite innan Johan kom hem. Lucas hade ingen feber längre när han vaknade :)


Lucas har hämtat mössa och halsduk, sötnos!


Han skulle absolut ha på sig t-shirten över pyjamasen, han är väldigt bestämd med vad han ska ha på sig nu för tiden!


Johan hade lovat min morfar att han skulle följa med ut och köpa en skrivare på eftermiddagen, så eftersom Lucas inte hade feber längre så åkte vi med ut till mormor. Lucas lekte och grejade medans mormor lagade mat :) När dom andra kom tillbaka från torp så åt vi och sen hjälpte Johan morfar att installera skrivaren till datorn.
Nu ligger Lucas och Johan och sover och jag ska också gå och lägga mig. Hoppas ni har haft en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

kika in på bloggen du har en award å kika på ;)

2011-01-20 @ 09:04:24
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback