110207

Imorse vaknade Lucas med feber. Tror han hade feber under natten också, han kom till oss någon gång vid 1 tror jag och jag tyckte att han kändes lite varm men han somnade om så fort så vi tog inte tempen då. Men imorse så hade han 38,7 i temp..

Så det blev varken skola eller dagis idag. Under förmiddagen så låg Lucas i soffan och kollade på barnprogram medans jag pluggade. Jag gjorde 4 arbeten i programhantering som jag skrev i tidigare inlägg. Lucas somnade redan vid 10 eftersom vi gick upp vid 6. Tänkte att han nog skulle vakna vid halv 12-12 eftersom han bara brukar sova max 2 timmar. Men han sov i nästan 4 timmar, det behöde han nog nu när han har feber.


En febrig kille som myser i soffan ♥

Vi åt lunch vid 2, tog tempen på honom igen efter lunch och han hade fortfarande 38,7.. Men han va lite piggare när vi ätit, så vi lekte lite med bilarna :) När Lucas blev trött igen så satte jag på Emil i lönneberga som han såg på medans jag bakade bröd. Gjorde två satser av morotsbrödet som jag bakade för några dagar sen. Blev tre plåtar.


Morotsbröd

När Johan kom hem så myste han i soffan med Lucas en stund innan Lucas fick välling. Han somnade strax före 7 och Johan gjorde en kycklingsallad som vi åt framför tv.n. Nu har jag sett på familjen annorlunda och spårlöst. Ska strax gå och lägga mig, imorn blir de en hemmadag igen för Lucas har fortfarande feber..


God kycklingsallad


Melissa, Vincent och Marcus skulle ju ha kommit hit idag och ätit. Hade sett fram emot det eftersom det va ett tag sen vi sågs nu... Men eftersom Lucas fick feber så bestämde vi att vi skulle ses en annan dag istället. Synd att det ofta ska komma nån sjukdom ivägen när vi bestämt nåt.. Men förhoppningsvis kan vi ses någon annan dag i veckan!

En annan sak som jag fick hem idag va ett paket från Buzzador.com :) Så nu ska vi testa den nya taco kryddan till fisk! Hoppas att det är gott.


Taco krydda till fisk


Lucas inspekterar påsarna :)

Kommentarer
Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Åh va fin din blogg är!

2011-02-07 @ 23:55:23
URL: http://mammasandraa.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

va fint du gjort om bloggen =)

hoppas han blir frisk snart busungen!

2011-02-08 @ 08:32:08
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Emma

intressant smak på kryddan nästan som man måste prova :)

2011-02-08 @ 09:34:56
URL: http://familjenperssonss.blogg.se/
Postat av: Emma

ja det ska jag :)

2011-02-08 @ 10:29:24
URL: http://familjenperssonss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback