Feber, mys & thaimat...

Lucas har fortfarande feber.. Den går upp och ner mellan 38 och 39 grader.. Han är pigg en liten stund i taget, då är han uppe och leker och grejar :) Men sen blir han trött och lägger sig i soffan en stund och kollar på barnprogram. Han äter bra vilket är skönt iaf!


Lucas bäddade åt sig på golvet, ser inte speciellt skönt ut att ligga så på stengolvet men :P Vill han ligga så får han väl göra de, men han låg inte speciellt länge ;)

Vi har inte gjort mycket alls idag, större delen av dagen har spenderats i soffan och myst framför barnprogram. Han är så mysig nu när han är sjuk, vill sitta nära hela tiden och helst ska han hålla i båda mina händer och ha huvudet mot min mage, såå mysigt!! ♥  Annars när han är frisk så har han ju knappt tid att sitta still i soffan och mysa :P


Lucas bäddar åt dockan! :)

Vi gick aldrig ut idag. Det va jättefint väder hela morgonen och hela dagen, men när Lucas hade vaknat och vi hade ätit lunch då va såklart solen borta.. Och eftersom Lucas fortfarande har feber så kändes det inte så lockande att dra ut honom i det gråa vädret.. Lucas sov i 3½ timme idag, inte lika länge som igår men längre än vad han brukar sova en vanlig dag när han är frisk. Så det märks att han inte är helt pigg och att han behöver sova mer. Men jag hoppas verkligen att febern släpper imorn!



K O N C E N T R E R A D !!!

Lucas blev väldigt glad när pappa kom hem, som vanligt! Vi fikade på lite smörgås och sen försvann Lucas & Johan upp till datorn och så blev det helt tyst. Gick upp och kollade och då satt dom (såklart) vid datorn och skulle spela bilspel. När jag kom dit så tittade Lucas på mig med en blick som sa
"Du skulle bara våga ta mig härifrån" :P Han älskar verkligen att spela bilspel med pappa!

När Lucas hade somnat vid 7 så gick Johan iväg och köpte thaimat, jag blev så sjukt sugen på det (tack vare min syster Frida som skrev om thaimat på FB) så Johan va snäll och gick och köte det till oss :) Var väldigt gott! Och så såg vi på "Sofias änglar", riktigt bra program. Nu ska jag gå upp och lägga mig, mina killar ligger redan och sover.


Min goda mat!

Kommentarer
Postat av: Emma Viklund

Naaw, vad söt han är :) Fina bilder!!



Sv: Ja, Viggo är väldigt napptokig, redan på BB sög han napp som han inte gjort annat typ ;p Vi har försökt med "bara napp då det är sovdags eller då han är sjuk/gjort sig illa/är ledsen", men han hittar ju napparna själv nu och tar dom så fort han får chansen :p Men ska bli strängare för gruvar mig så för då man ska avvänja honom vid napp :p Skulle helst vilja att han slutar med napp i sommar då han blir 2 år :p

2011-02-09 @ 07:13:47
URL: http://emmashjartan.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

yes han kan äta nötter =)

annars hade ja ju såklart inte låtit han äta det ;)

2011-02-09 @ 08:14:37
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

haha klart ja fatta va bara tvungen å skriva så ;)

men han har aldrig reagerat på nötter vi äter ju inte de så ofta men de kan ju finnas i lite vad som nu för tiden å han har aldrig reagerat än =)

2011-02-09 @ 08:32:51
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com
Postat av: Emma Viklund

Sv: Ja, men så är Viggo oxå, han skulle oxå ha nappen HELA TIDEN om han fick bestämma :/ Tycker oxå nappen förstår då han pratar,speciellt nu då dom babblar på hela tiden, man hör ju inte vad dom säger med nappen i munnen, så nu säger vi ofta "ta ut nappen, så vi hör vad du säger" ;) Rädd att det ska förstöra talet :p Ne, måste bli duktigare med att ta ifrån nappen här hemma...

2011-02-09 @ 12:53:57
URL: http://emmashjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback