Lussebullsbak

Igår ville Lucas baka så vi plockade fram grejer och bakade lussebullar. Det passade bra eftersom dom bullarna vi gjorde hos min mormor för ett tag sen är slut nu. Jag smällte smöret & värmde mjölken, sen gjorde Lucas resten av degen :) Jag fick bara hjälpa till lite i slutet när det sista mjölet skulle i och det blev trögt att röra, men då tog vi degkrokarna på elvispen så Lucas kunde hjälpa till också :)


Nöjd kille som som får hälla i ingredienser & röra själv!


Degen blev helt perfekt, fick i precis lagom mycket mjöl så att den lossnade lätt från bunken men inte blev för torr.


Förra gången vi bakade lussebullar ville Lucas inte vara med och baka. Men idag bakade han jättemånga fina bullar! Han var superduktig! Han gjorde bullarna till olika figurer, på en bild längre upp ser ni mamma mask & bebis mask :P


Stoppa i russin är skoj, många russin ska det vara enligt Lucas! (mamma vill inte ha några egentligen, plockar alltid ur russinen när jag ska äta bullarna, usch..)


Bullarna, Lucas bullar är mycket finare än mammas tråkiga!


Kommentarer
Postat av: Sandra, mamma & gravid <3

Gud så gott, och va duktig Lucas är <3 sötnos.

2011-12-21 @ 12:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback