Torsdag

Redan torsdag.. Veckorna går verkligen fort! Nu sitter jag hemma själv igen, Lucas lämnade jag precis på dagis och Johan är fortfarande i Ed. Han åkte ju i tisdags och kommer hem i eftermiddag.

Nu ska jag fixa lite lunch och kolla lite på tv innan svenskan börjar vid 1. Det är verkligen sämsta tiden att börja skola enligt mig.. Förr hade jag inte sagt de, för de hade ju blivit en lång sovmorgon. Men nu när man har barn så börjar jag hellre tidigt och slutar tidigt så att man kan hitta på något resten av dagen istället för att gå i skolan 13-15.. Fast jag inte börjar försen 13 så måste jag lämna Lucas på dagis vid 11 för att han ska hinna äta och sova där.. Det betyder att det inte går att göra speciellt mycket före dagis/skola och på eftermiddagen har man bara en liten stund..

Fredagar har jag mycket bättre tid på skolan, då börjar jag halv 9 och slutar 11 så då har man hela dagen att hitta på något skoj sen. Ne nu ska jag inte sitta här och klaga, jag är iaf glad att Lucas inte behöver vara på dagis 10-11 timmar varje dag, den längsta dagen är han där 6-7 timmar (även de tycker jag är för långt, men de finns inte så mycket att göra..) Nu ska ni inte behöva läsa om mitt klag mer, lägger in en rolig film istället på när Lucas leker med katterna :)


Kommentarer
Postat av: Sara - Blivande 3 barnsmamma

Känner som dig det där med dagis. Även om dom trivs jättebra så är det inte kul att lämna dem där 10h/dag. När jag jobbar heltid blir det dock 10timmars dagar någon eller några ggr/veckan.

Nu är det ganska skönt när man är hemma. Då går de bara 15h/veckor.

Hoppas ni får en fin fredag! Kram kram

2011-08-26 @ 10:10:31
URL: http://glamina.blogg.se/
Postat av: Lina

Vi andra var i den långa gröna rutchekanan om man kan åka 4 stycken i och Olof skulle springa upp för att åka efter. Är ju vadderade "stolpar" ovanför huvudet där och Olof som är lång och sprang lite för fort slog i munnen i en av dom så han flög bakåt. Undrade var han tog vägen så jag sprang upp och då låg han på rygg med blod i halva ansiktet och på händerna. Kortet tog jag först efter att han torkat av sig, lite smakligare så ;)

2011-08-27 @ 12:53:23
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback