Skol och dagis start..

Nu är det bara jag och katterna hemma.. Lämnade Lucas på dagis nyss och en stund innan det åkte Johan till Ed för att skruva på 740.n, han kommer vara där tills på torsdag. Så nu blir det några mamma & Lucas dagar! Trist bara att vi måste vara i skola & dagis en stund varje dag.. Helst hade jag haft Lucas hemma och hittat på roliga saker varje dag, men de går ju inte nu..

Igår startade skolan igen efter sommarlovet. Dagen började vid 7 då jag gick upp och åt frukost, Johan och Lucas kom upp strax efter. Jag cyklade till skolan strax före 8 och kom hem igen strax efter 8. Skulle bara dit och anmäla mig till att jag ville gå webbdesigns kursen som jag sökt till. Det var många som hade sökt den kursen så jag blev bara reserv på listan.. Jag låg som tredje sist på reserv listan på plats 15 så jag tänkte att det skulle vara helt kört att få en plats, väldigt synd tänkte jag eftersom jag väldigt gärna ville gå den kursen! Men jag hade sån otroligt tur för det var många som tackade nej till sin plats så jag fick en, så glad jag blev senare på kvällen när jag fick reda på det!

Kom iaf hem strax efter 8 och vid 9 cyklade jag & Lucas iväg till dagis. Första dagen efter sommarlovet och han blev väldigt ledsen när jag skulle gå, stora tårar rullade ner för kinderna och han ville inte släppa mig.. Han som vart så glad varje dag när han kom till dagis innan sommarlovet.. Det gjorde så ont att se honom så ledsen och sen behöva lämna honom! Men när jag hämtade honom vid 1 igen så sa fröknarna att det hade gått jättebra. Dom hade vart ute och lekt, inne & pysslat, ätit god mat och sovit. Lucas hade inte vart ledsen och det var skönt att höra!

När jag hade hämtat Lucas så gick vi hem och jag åt lite lunch och så myste vi i soffan och kollade på Emil i Lönneberga. Jag cyklade till skolan igen vid 3 för information om Företagsekonomi kursen som jag ska gå. Va där en timme, sen cyklade jag en sväng till pappa & Frida innan jag cyklade till jobbet vid 5. Johan & Lucas åkte till min mormor & morfar och åt mat & lekte :)

Idag när jag lämnade honom så vart det bara ett snabbt hej då från Lucas innan han sprang in till dom andra barnen och det var så skönt att se! Han älskar sitt dagis, det var bara första dagen efter ledighet som var jobbig! Mammas älskling ♥

Nu ska jag äta lunch och sen ska jag cykla iväg till skolan. Ska bara ha Svenska B idag, börjar 1. Sen ska jag hämta min lilla prins igen!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att det gick så mycket bättre idag :)



Är inte alls avis för webdesignen.. jag som kom in direkt och så får jag inte gå. Får hoppas på bättre lycka i vår!

2011-08-24 @ 00:00:39
URL: http://www.adperpetuum.se
Postat av: Sara - Blivande 3 barnsmamma

Skönt att det går bra på dagis för lilleman!

Min lille W vart oxå lite tårögd första dagen efter sommarlovet.

Vad pluggar du för något?

Kramar

2011-08-24 @ 14:36:08
URL: http://glamina.blogg.se/
Postat av: Sandra & Novalie

Haha vilken söt bild! Tokunge :)

2011-08-24 @ 20:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback