Min lilla sjukling..

Det blev en långhelg för mig och Lucas. Han blev ju förkyld och började hosta i torsdags kväll, så han har haft sin hosta från då och har den fortfarande + snuva.. Dessutom fick han feber på lördagen. På söndagen trodde jag att han va på väg att bli frisk igen förutom att han fortfarande hostade. Vi hade ju kalas här och Lucas va ganska pigg på eftermiddagen när gästerna va här.

Så på måndag morgon gick vi upp för att gå till skola/dagis. Lucas verkade pigg förutom lite hosta (som kan sitta kvar i evigheter efter att han fått den...) så vi åt frukost och sen såg Lucas på barnprogram medans jag sminkade mig och packade Lucas dagisväska. Men sen när jag skulle ta på Lucas dom kläder som han skulle ha så hade han blivit hängig igen, hans ögon va glansiga och när jag kollade tempen så hade han hög temp.. Inte riktigt feber men ändå så att han va hängig så vi stannade hemma istället. Och tur va de för han va inte speciellt pigg under dagen. Det gick verkligen upp och ner, ena stunden var han ganska pigg och gick runt och grejade för att sedan ligga nerbäddad i soffan och va trött..

När han somnade så sov han i 3 timmar, 1-1½ timme längre än vad han brukar sova på dagen. Och när han väl vaknade så va han fortfarande jättetrött och ville inte gå upp. Han brukar annars alltid kasta sig ur sängen innan han knappt har hunnit vakna, även om han är sjuk. Dessutom hade han blivit väldigt hes av hostan så det va jobbigt för honom att prata :( Så eftermiddagen spenderades i soffan, vi kollade på Emil i Lönneberga och Pippi på rymmen. Lucas va trött i stort sett hela eftermiddagen förutom små stunder då han piggnade till och lekte. När vi åt mat blev han riktigt pigg och busade & lekte med makaronerna.

Idag är vi också hemma. Lucas va pigg när han vaknade, men eftersom han va så hängig igår så behöver han iaf en lugn dag hemma för att vila upp sig innan dagis. Han har fortfarande kvar hostan och sitter gärna och myser i soffan framför bompa men han är iaf piggare även om han inte är exakt som vanligt.


Bilder från igår när han va pigg en liten stund. Här ser han inte så sjuk ut.. Men det var bara en kvart när vi åt mat.. Resten av dagen låg han i soffan som på bilderna under..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback