Fredag

Idag var vi i köket på Margretegärde och lagat mat. Vi var uppdelade och gjorde lite olika saker, två i gruppen gjorde lasagne som vi skulle äta till lunch, två gjorde soppa som skulle säljas i skolcafét på I17, en person gjorde en bröddeg, en gjorde salladsbufe som vi skulle ha till lunchen och jag gjorde 10 salladstalrikar. Gjorde 4 ost/skink sallad och 6 kycklingsallad och en vitlöksdressing till. Sen åt vi lunch och efter maten så gjorde jag och två andra i gruppen gifflar av bröddegen som gjorts tidigare. Innan vi slutade så blev det ju såklart disk och städning av köket.

När jag kom hem så åkte Johan till Ed för att fixa klart med Sebbes bil. Jag var så himla trött så jag & Lucas var hemma och vilade och lekte lite. Vi delade på ett par vofflor som Johan hade gjort tidigare under dagen. Men på eftermiddagen blev Lucas rastlös av att vara inne, så vi gick till ica en sväng och sen fick han gå själv på vägen hem och plocka stenar :P






Nu sover Lucas och jag har ätit ett par ost/skink smörgåsar med paprika. Ser såklart på idol och tänker bara ligga i soffan hela kvällen och ta det lugnt, lägger mig nog tidigt idag!

Kommentarer
Postat av: Hannele - Snart 2barnsmamma

Svar:

Tackar det hoppas jag med :D

Men nu verkar allt stå stilla igen :/

2010-09-18 @ 15:28:46
URL: http://mammah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback