----

Nu har jag inte skrivit något här på bloggen på några dagar. Det har hänt en väldigt tråkig sak som har gjort att jag inte har haft någon lust att skriva, har bara velat vara med min familj.

Även om det är väldigt tråkigt det som har hänt, så känner jag att jag vill och behöver skiva det här på bloggen. Mest för att få skriva av mig lite.

Vi kommer inte få en liten bebis till våren :( I torsdags fick jag en blödning och fick tid hos gyn på Näl. Lucas faster Carro kom hit och passade honom mednas jag & Johan åkte till Näl.
Vi pratade med en bm och vi kom fram till att jag borde vara i vecka 8 ungefär (om man räknar från då jag tog ut spiralen, som jag räknade efter) och inte i vecka 12 (om man räknade efter sista mens som dom gjorde på mvc), det var det jag trodde. Men så gjorde vi ett vaginalt ultraljud och det visade att graviditeten hade stannat redan i vecka 5, det var bara 5 millimeter stort och hjärtat hade inte börjat slå än.

Det var ett väldigt tråkigt besked! :( Men något som jag faktiskt inte visste är att det är vanligt med tidigt missfall, var sjätte graviditet slutar i tidigt missfall sa dom på gyn. Jag har vart väldigt ledsen nu dom senaste dagarna, och är fortfarande ledsen. Men man måste försöka se nåt positivt känner jag, det var ju någonting som var fel med graviditeten och då är det ju faktiskt bra att kroppen sköter det själv. Och jag hade ju inte gått så långt in i graviditeten, även om jag tycker att det är väldigt jobbigt (!) så hade det nog vart jobbigare om det hade hänt något senare in i graviditeten.. Sen tror jag också att det hade vart jobbigare om det hade vart första barnet vi väntade, nu har jag ju världens finaste son att mysa och leka med!

Så hur jobbigt och tungt det än är att ha fått ett missfall, så måste jag ändå försöka tänka på dom positiva sakerna för annars blir det ännu jobbigare.

Det är väldigt svårt att uttrycka känslor på ett bra sätt i en text, men nu vet ni iaf vad som har hänt. Det är ju någonting som kommer finnas med mig hela livet, men hur tråkigt det än är att det har hänt så går livet vidare och det finns så mycket bra saker som man kan fokusera på!


Kommentarer
Postat av: Sandra & Novalie

Men fy så hemskt :/ Skickar en massa tröstkramar till dig.

2010-10-31 @ 20:47:32
URL: http://mammasandraa.blogg.se/
Postat av: Åsa

Usch så trist. Styrkekramar till dig!

Tror dock det är vanligare än man tror med tidigt missfall och jag vet många som har fått det när de väntat barn nr2. Bra att du försöker vara positiv även om det är en tuff grej att gå igenom. Vet själv hur jobbigt det är även om det är längesedan. :( många kramar Åsa

2010-10-31 @ 22:06:56
URL: http://ladygasp.wordpress.com
Postat av: Emily

Det blev Superve.. Hur fint som helst och jag tackar massvis ännu en gång! Väldigt snällt gjort av dig<3 Jag blev ledsen när jag nu läste vad som hade hänt.. Fy så orättvist !!

2010-10-31 @ 23:12:48
URL: http://emsiss.blogg.se/
Postat av: Johanna

Va tråkigt :(

Massa kramar till er!!!! <3

2010-11-01 @ 05:51:33
URL: http://johannaliljaselin.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

<3 <3 <3 krama om

2010-11-01 @ 06:56:24
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Ida

Beklagar sorgen :( Livet är så orättvist ibland..

Sytrkekramar till er

2010-11-01 @ 09:36:37
Postat av: Kusin Lisa

Åh! Vad tråkigt för er Sofia =(

Jobbigt att gå igenom en sådan grej! Hoppas ialf att du, Johan & Lucas mår bra och att ni snart tar er igenom det värsta.

Massa kramar! =) <3

2010-11-01 @ 10:03:45
Postat av: Moster Agneta

Jobbigt för er =(

Men, men.... jag vet att detta är väldigt vanligt. Livet går vidare. Framtiden har säkert mycket att ge er!

2010-11-01 @ 20:22:54
Postat av: Lina

Jättetråkigt! Läste det imorse och har gått och tänkt på er massor idag. Skickar massor av kramar! Tur att ni har eran underbara Lucas till att muntra upp er <3

2010-11-01 @ 20:33:28
URL: http://www.adperpetuum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback