Öroninflamation och äcklig medicin..

Lucas hostar fortfarande och snuvan rinner. Så igår när jag hade lämnat honom på dagis så ringde jag till våran bvc söterska Malin och hon tyckte att vi skulle komma till vårdcentralen och låta läkaren kolla på honom igen. Vi fick en tid dagen efter, alltså idag. Så jag gick till skolan och bakade bröd, det blev 18 blåtar med bröd. Precis när lunchserveringen började så ringde dom från dagis och sa att Lucas hostade jättemycket så jag gick och hämtade honom.

Vi åt lite lunch och sen myste vi i soffan, Lucas somnade efter en stund och jag la mig bredvid och vilade lite. Johan kom hem vid 6 och så lagade han mat som vi åt, Lucas fick va uppe lite längre eftersom han hade sovit i soffan på eftermiddagen. Sen gick jag & Lucas och la oss vid 8, vi sover ju dåligt på nätterna alla 3 eftersom Lucas hostar så :( Han vaknade en del denna natten också, så jobbigt att höra honom hosta så och va ledsen och inte kunna göra någonting för att hjälpa honom :( Hade ställt klockan på 07.15 eftersom vi skulle till vårdsentralen 08.20, men eftersom vi hade sovit så dåligt under natten så va jag så trött att jag inte hörde klockan när den ringde utan vaknade 07.40 och då va det bråttom.. Usch vad jag hatar att stressa, kastade mig in i duschen medans Johan gjorde frukost. Sen fick jag väcka Lucas som sov, ville verkligen inte väcka honom eftersom han sov så gott och han hade ju vart vaken större delen av natten men jag var ju tvungen för att vi skulle hinna till vårdcentralen.. Efter frukosten fick vi kasta oss in i bilen och åka, jag va helt osminkad och håret va fluff men så blir det när man försover sig..

Läkaren lyssnade på Lucas lungor och sen kollade hon i öronen och konstaterade att Lucas hade fått öroninflamation, så det var inte så konstigt att han hade vart så ledsen på nätterna.. Nu har han iaf fått medicin för öroninflamationen och även en medicin som vidgar luftrören vilket förhoppningsvis gör att han kan sova bättre på nätterna utan att hosta.

Nu sitter Lucas och myser med pappa i soffan, han ska snart sova. Han fick sin första dos av pencilinen nyss och det gick bra. Han svalde allt trots att det är en flytande och illaluktande sörja, som säkert smakar fruktansvärt också..
Jag ska börja plocka undan och städa lite nu tänkte jag. Lite senare idag kommer Lucas faster Carro och hälsar på :)


Min lilla älskling leker och grejar trots att han är sjuk, men det syns och märks på honom att han inte är helt pigg. ♥

Kommentarer
Postat av: Lina

Usch, stackarn. Tur att du ringde så ni fick komma in.

2010-10-29 @ 10:04:17
URL: http://www.adperpetuum.se
Postat av: Johanna

Taack :)

2010-10-29 @ 19:03:09
URL: http://johannaliljaselin.blogg.se/
Postat av: Martina

Stackars lille plutten :( Skönt att han fått medicin nu i alla fall. Novalee har vart hostig och snorig rätt länge nu.. vi fick hostmedicin för ca 2 veckor sedan som hon skulle få på kvällen och nu har det mesta från hostan försvunnit :)



Det är riktigt kul att inreda hennes rum även om jag inte kommer så långt. Hennes rum är ju rätt litet så man kan ju tyvärr inte göra så jätte mycket.

2010-10-31 @ 13:23:10
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback