Praktik

Första dagen på praktiken idag, ska ha praktik i skolköket på sommarhemsskolan i 3 veckor nu. Idag började jag klockan 8, gick upp vid halv 7 och åt frukost och gjorde mig iordning. Sen gick ut med Maja en sväng innan jag gick till skolan (Maja är pappas hund som vi ska passa denna veckan när han är utomlands). Lucas hostar så han har vart hemma med Johan idag.

Det var väldigt trevlig personal i köket och dagen gick ganska fort. Jag började dagen med att hjälpa till att fixa salladsbufén, dom har ca 10 olika sorters sallader på en dag. Sen va jag ute i matsalen och hjälpte till att servera och fylla på under lunchen, vi hjälper dom minsta barnen med att lägga upp mat dvs dom som går i 0 och 1.an. Från 2.an till 6.an så tar dom mat själva.

Barnen va väldigt söta, vet inte hur många gånger under lunchen jag fick frågorna "Är du ny här?" eller "Ska du bara vara här idag eller ska du börja jobba här?"  haha :P Efter lunchen va jag lite i disken, skärde pannbiff till mellanmålet och skalade ägg till morgondagens frukost mm.. Slutade vid 2 :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh va kul att du är på sommarhemmet. Träffade du mamma idag?

Visst jobbar Eva-Lena kvar? Det var min favorit-mattant! haha. Hälsa henne från mig =)

2010-11-15 @ 22:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback