Pepparkaksbakning och snö

Igår åkte vi till min mormor & morfar och åt god mat och efterrätt :) Väldigt trevligt, blev såklart massa lek och bus med Lucas också. Efter maten tänkte vi gå ut och åka lite pulka men det blåste för mycket när vi kom ut se det va bara jobbigt och Lucas blev ledsen. Så vi åkte hem och myste istället. Jag & Johan beställde en pizza som vi delade på och så såg vi på Harry Potter 3.


Vårat fönster ut mot gatan med juldekoration, syns inte så bra på bilden för att det snöar men..


Idag har Lucas vart på dagis och jag har vart på praktiken som vanligt. Men det tog en halvtimme längre att gå till dagiset än vad det brukar göra. Det brukar ta en kvart med vagn, men idag tog det typ 45 minuter med vagn.. Det går bra att köra där det är plogat, men det är så jävla jobbigt där det inte är plogat..
Kom iaf fram till praktiken tillslut och idag har jag hjälpt till med specialmaten, den som är till dom barnen som inte tål mjöl eller mjölk eller är vegetarianer :)


På väg till dagiset

Efter praktiken gick jag till dagiset, jag & Luca gick inte hem direkt idag för det var pepparkaksbakning där :) Så vi bakade pepparkakor, eller jag bakade och Lucas åt deg :P Haha ne men Lucas hjälpte faktiskt till att kavla lite. Så fick vi föräldrar som va där glögg och barnen fick saft och pepparkakor såklart, väldigt mysigt!


Mamma bakar pepparkakor och Lucas tjuvar lite deg :P


Nu är vi iaf hemma i värmen, på gatan utanför oss är det inte plogat så vid våran dörr och runt om är det typ 40-50 cm snö vilket gjorde att jag va tvungen att gå på bilvägen och jag hade ingen aning om hur jag skulle få upp vagnen över snövallen och in i lägenheten. Men då kom det en snäll man som hjälpte mig att lyfta upp vagnen, sånt är väldigt uppskattat! När vi kom in så blev det ett varmt bad för Lucas och en varm dusch för mig. Johan kom hem för en stund sen och fixade iordning tomtegröt så nu står det på spisen. Men sen åkte han iväg igen, han skulle till torp med Tc och kolla på julklappar så det är bara jag & Lucas hemma nu. Ska snart äta lite gröt när den är klar och sen ska Lucas sova.

Ikväll ska vi se färdigt på Harry Potter 3. Imorn blir det dagis & praktik igen. Hoppas att det är lättare att ta sig fram då! Men det har ju snöat mer idag och det snöar fortfarande så man ska väl inte hoppas på för mycket..


Kommentarer
Postat av: Carolina

Va fint ni har gjort!!:) Saknar er!

2010-11-30 @ 17:57:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback