100526

Imorse vaknade vi vid 7. När jag gick upp så kunde jag inte sätta ner hela foten i golvet utan att det gjorde jätteont.. Igår trampade jag på en liten spik, den var inte stor alls.. Men den gick igenom skon och en liten bit in i foten, när jag hade tagit bort den så kändes det ingenting men nu när jag vaknade så var det helt spänt i hela hälen och det gjorde ont så fort jag kom när det.. Ringde och bokade en tid på vårdcentralen för att kolla så att det inte var infekterat, fick en tid kl 10 så jag och Lucas hann äta frukost och göra oss iordning i lugn och ro innan jag satte Lucas i vagnen och haltade ner till vårdcentralen.. Men från att jag hade vaknat till att jag kom till vårdcentralen så gjorde mindre och mindre ont i hälen, men det gjorde ju fortfarande ont så jag tyckte att det var lika bra att kolla när jag ändå hade fått en tid. Läkaren kollade på foten men tyckte inte att det såg så farligt ut, men hon frågade om jag ville ha antibiotika ifall att det var inflamerat. Jag tyckte att det kändes lite onödigt eftersom det trots allt kändes lite bättre redan, så hon sa att hon skrev ett recept på mitt namn som jag kunde hämta om det skulle bli värre.

När vi gick därifrån så behövde Lucas sova så jag gick ner mot stan för att han skulle somna i vagnen, ringde till mormor och kollade om hon var i stan. Hon var hos tandläkaren och sa att vi kunde ta en fika efter det. Så medans vi väntade på mormor så somnade Lucas och jag gick en promenad. När mormor kom så blev det en fika och sen kikade vi lite i affärer innan hon åkte hem. Jag gick till museet för att byta blöja på Lucas, gissa vem jag såg där? Dogge Doggelito ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback