En sjuk liten Lucas :(

Trodde ju att Lucas var på bättringsvägen, men det var han tydligen inte :( Idag ha dessutom Johan vart hemma pga förkylning.. Lucas feber har gått upp och ner under dagen och han har sovit mycket och vart gnällig, dessutom har han fått snuva och hostar. Det låter riktigt ansträngt ibland när han andas och det syns att han har ont när han hostar :(

Imorse ringde jag bvc sköterskan Malin och hon tyckte att jag skulle ringa barnmottagningen på sjukhuset eftersom han hade haft feber i 5 dagar, hon trodde att dom kanske ville att vi skulle komma in med honom så dom kunde kolla lite. Men tanten på barnmottagningen sa att det inte fanns något dom kunde göra om det inte blev ännu värre. Så vi var hemma och vilade under dagen. Men ikväll så tyckte jag att det blev värre med Lucas hosta och när han andades så jag ringde sjukvårdsupplysningen och fick prata med en väldigt trevlig kvinna som verkligen lyssnade! Hon tyckte att vi skulle åka till Näl och se vad dom tyckte. Så vi åkte till Näl, kom dit vid 8 och fick komma in i ett rum ganska snabbt. En sköterska tog tempen och vägde honom (han väger 10 kg nu) sen sa hon att en läkare skulle komma om en liten stund och lyssna på Lucas lungor och så gick hon. Läkaren kom efter en timme typ och då hade Lucas somnat.. Han började med att lyssna på lungorna medans Lucas sov men när han skulle känna lite på magen så vaknade Lucas och blev rädd och ledsen när det var en okänd man som kände och klämde på honom. Så jag tog upp honom och tröstade och sen kollade läkaren i halsen och öronen.

Läkaren sa att Lucas hade falsk krupp..
Det börjar ofta med några dagars lätta förkylningssymtom som snuva, hosta och lätt feber.

Symptom
Andningsbesvär som andnöd, andfåddhet. Det kan höras ett väsande ljud vid inandning.
♦ Heshet och skällande hosta.
♦ Ångest och gråt.

Vi fick åka hem vid 22, men om det skulle bli värre så skulle vi komma in igen. Nu sover Lucas och jag hoppas att han slipper vakna och hosta allt för mycket inatt och att vi slipper åka in igen..




Två sjuklingar på Näl ♥

Kommentarer
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

naw snutte!

hoppas han är bättre nu

2010-02-24 @ 08:19:47
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Lisa

Vilken söt nedbäddad kille som ligger där på sjukhussängen. Han ser ialf väl omhändertagen ut! :) Hoppas allt blir bättre snart! =) Så kommer jag och hälsar på också i nästa vecka tänkte jag om det är okej?

2010-02-24 @ 14:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback