Magsjuka...

Så då var Lucas sjuk igen, det var inte länge han fick vara frisk.. Igår kväll hann jag & Johan sova i två timmar, klockan 12 på natten spydde Lucas. Så det var bara att ta alla hans sängkläder och slänga i tvätten och duscha av Lucas. Sen gick vi och la oss igen, jag & Lucas la oss i dubbelsängen och Johan la sig på madrassen på golvet så att det inte skulle bli så trångt i sängen. Vi somnade om hyfsat fort men klockan 2 vaknade jag igen av att Lucas spydde. Så det var bara att byta alla sängkläder igen och duscha av Lucas.. När sängen var bäddad igen så somnade vi om men bara för en liten stund, vaknade senare på natten av att Lucas bajsade (diarre) och det läckte från blöjan så vi fick gå net och byta blöja och tvätta av Lucas och bädda rent i sängen, igen.. När vi gick och la oss så va klockan halv 4 på morgonen och sen fick vi sova ända till halv 7 när Lucas vaknade och var pigg :) Johan hade åkt till jobbet så jag & Lucas gick ner och såg på julkalendern och myste i soffan.

Lucas har inte spytt något mer under dagen (peppar peppar), men han har vart lös i magen så jag har bytt ett x-antal blöjor. Han har vart uppe och grejat med sina leksaker under dagen vilket förhoppningsvis betyder att han inte mår lika dåligt längre, men han har vart ganska trött under dagen vilket inte är så konstigt med tanke på natten. Men större delen av dagen har spenderats i soffan och myst & sett på film. Sen har jag även tvättat flera tvättar med sängkläder under dagen.
Nu har Johan precis kommit hem så Lucas myser med pappa i soffan. Det blir nog hyfsat tidigt i säng för Lucas idag och jag hoppas verkligen att han får sova hela natten utan att spy!! Och jag hoppas att jag & Johan slipper magsjukan, men man ska väl inte hoppas på för mycket. Jag har iaf använt handsprit i mängder...


Mysdag med film


Trött kille som ser på Nalle Puh


Lucas fick en bil i paketkalendern idag, vilket var uppskattat :)


Nu ska jag fixa med den sista tvätten och sen gå och mysa med mina killar ♥




Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh, hoppas det inte var några baciller ifrån Ellie han åkte på. Hon har iförsig varken spytt eller varit lös i magen.

Skönt att han ändå verkat så pigg idag, bara hoppas att det blir samma inatt.

Vi har också kollat på Ronja Rövardotter, fast igår :)

2010-12-10 @ 18:05:28
URL: http://www.adperpetuum.se
Postat av: Melissa - Vincents Mamma&Gravid

ursch stackare :( hoppas ni slipper det men man ska väl inte ropa hej än..men vi får hoppas påt iaf :)

2010-12-11 @ 08:19:35
URL: http://OoOMelissaOoO.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback