Veckan

Har inte skrivit något på hela veckan, har inte orkat sätta mig och skriva. Men nu tänkte jag skriva en uppdatering av veckan :)

Veckan började med en ledig måndag, passade Max eftersom mamma och Emma skulle jobba sent. Mitt på dagen tog jag en promenad ner till stan med Becka och Sandra :) Max fick stanna hos Johan som satt och spelade på datan.
Vi gick runt och kollade lite, började med apoteket och sen gick vi till åhlens och kollade på solglasögon till Sandra. Innan vi tog bussen hem så köpte vi glass på Mcdonalds :)
Sandra och Becka åkte hem till Sandra för att äta mat och jag gick hem till Johan och Max. På kvällen lagade vi mat och såg på One tree hill. Mysig dag!

Tisdagen försvann väldigt fort, vi såg på One tree hill på förmiddagen, hade tänkt simma egentligen men förmiddagen försvann. Jag ville simma på förmiddagen innan det är för mycket folk på badhuset men tiden bara sprang iväg och så va det dags att äta lunch och efter det va det inte så mycket tid kvar innan Johan skulle åka iväg med Tc och kolla på nåt till bilen. Så det blev ingen simning.

Eftersom vi bestämt att vi skulle försöka simma en gång i veckan så åt vi en tidig lunch på onsdagen innan vi cyklade till badhuset. Simmade 46 längder = 1150 meter :) 6 längder mer än förra gången!
På eftermiddagen åkte Johan till Ed för han skulle hjälpa sin pappa i skogen på torsdagen. Jag åkte med mamma & Emma till mormor och morfar på kvällen. Åt vofflor och satt och pratade:)

På torsdagen va jag i skolan, vaknade väldigt tidigt. För ett tag sen vaknade jag 8 varje morgon, men nu vaknar jag redan 7 utan att klockan ringer, även på helgen >_< Men så idag behövde jag gå upp klockan 7 så jag ställde klockan på de, men då vaknar jag såklart halv 7.
Hade historia lektion på förmiddagen och sen gick jag hem och såg på film. Johan kom hem senare på kvällen :)

Var i skolan även på fredagen, hade svenska lektion på morgonen. Fick lite mer information om nationella provet som jag ska göra 1April. Gick hem och åt lunch med Johan innan jag gick tillbaka till skolan, skulle prata med Gabriella om mina studier. Bestämde att jag inte skulle ha mer praktik utan ska plugga varje dag fram till sommaren. Så nu ska jag ha några fler lektioner i veckan, inte fulla dagar men jag vill försäka bli klar med svenska B, engelska och historia innan sommarlovet. Sen efter sommaren när bäbisen har kommit så har jag möjlighet att fortsätta plugga, men hemma isf.

Lördagen var planerad från morgon till kväll ^^ På förmiddagen åkte vi ut till torp och kollade lite, träffade en del av Johans familj :) Carro, Carina och Emil. Roland och Sebbe gjorde högskoleprovet.
Åt lunch innan vi åkte hem till mamma & Emma en stund.
På kvällen åkte vi till pappa, skulle äta mat där. Spelade bondespelet tillsammans med Frida och Malin medans pappa gjorde pizza och Sara bakade kladdkaka :)
Efter maten gick vi ner och hyrde en film, kommer inte ihåg vad den hette, men den va iaf inte bra. Väldigt seg och långtråkig.

Sista helgdagen har vart lugn, har sett på One tree hill och bakat bröd :) Sen har vi veckohandlat mat och nu ikväll ska vi se på tv och äta smörgås.
Imorgon börjar mitt nya schema och Johan har gjort ett eget schema för att få gjort sina uppgifter.

Kommentarer
Postat av: TiGr

tihi låter som en bra vecka ! :D

2009-03-29 @ 21:36:30
URL: http://tigrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback