Olyckor händer lätt..

Skulle egentligen ha satt mig vid datan och skrivit ett glatt inlägg om hur trevlig dagen har vart tillsammans med mormor på stan. Det har den varit! Men den slutade inte så bra, så det får bli ett kort inlägg nu och ett längre sen när jag vet hur det går för mormor...

På väg hem till mig från stan så ramlar mormor, raklång ner i marken. Allt gick jättefort, helt plötsligt låg hon bredvid mig.
Gud va rädd jag blev, mormor ligger på mage nere på marken med massa påsar runt omkring sig. Så släpper jag det jag har i händerna och sätter mig bredvid för att kolla hur det gick. Mormor sätter sig upp och det rinner blod från handen, så säger hon "nu gick tummen av"... Så håller hon upp handen och visar att tummen hänger helt konstigt..
Jag hinner fråga om det är något mer ställe som hon slagit sig på innan hon reser sig upp. Det har gått upp en stor hudflik på pekfingret, typ 1 gånger 1 cm som det rinner blod från och tummen hänger på ett konstigt sätt. Får upp papper så att mormor kan trycka mot såret, och funderar på hur vi lättast ska komma till akuten eftersom jag varken har körkort eller bil. Mormor börjar prata om att vi ska fortsätta gå upp till mig och tvätta av såret, men det är ju bara att glömma enligt mig, någon måste ju kolla upp hennes tumme!! Men då kommer det en kvinna som har sett att mormor ramlat, hon känner tydligen mormor och jobbar precis bredvid. Så hon kör upp oss till sjukhuset.

Kommer in på akuten och får vänta en liten stund innan vi får komma in och prata med en tjej. Hon frågar vad som hänt och säget att dom ska röntga handen, så vi får gå ut och vänta igen. Mormor tycker att jag ska gå hem, men jag vill inte lämna henne där. Men hon tvingar mig att gå, så jag går motvilligt ut, stannar utanför och ringer morfar. Han sitter på ett möte så jag ska gå in till mormor och säga att han kommer så fort han kan. Men när jag kommer in igen så har redan mormor fått följa med in till röntgen så jag kan inte få tag på henne. Går hem till mig (tar ju 1 minut att gå från skukhuset till lägenheten). Så ringer morfar igen och säger att han har avslutat mötet och ska åka till akuten.

Nu är det bara och vänta och se hur det går.. Hoppas på det bästa! Mormor ringde iaf och sa att hon hade vart inne på röntgen och nu satt hon och väntade igen.

Får skriva ett inlägg senare, om dagen och förhoppningsvis att det inte är så allvarligt med mormor!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback