Bvc

Snön ligger fortfarande kvar :D


Idag gick vi upp tidigt jag & Lucas. Vaknade vid 7 då Lucas var hungrig och sen gick vi upp vid halv 8. Kände att det inte var någon ide att somna om då jag var tvungen att göra mig iordning innan vi skulle vara på bvc halv 10. Först tyckte Lucas att det var skoj att vi gick upp, men sen kom tröttheten ikapp och då blev det inte lika roligt längre. Så jag skyndade mig att göra mig iordning lite och sen bäddade jag ner honom i vagnen och gick ut en sväng innan bvc så att han fick sova. (I vanliga fall så brukar Lucas äta vid halv 7-7 och så byter vi blöja och ligger och myser en stund, sen somnar vi om vid 8 ungefär och sover 1-2 timmar till. Så det var tidigt att gå upp idag tyckte både jag och Lucas.)


När vi hade vart ute i ungfär 40 minuter så gick vi till bvc. Väl där så var Lucas pigg och glad igen ♥ Så han skrattade massa när Malin pratade med honom :) Först vägde och mätte vi honom, han växer så det knakar. Nu är han 71 cm lång & väger 8.7 kg. Mammas stora kille! ♥ Sen var det dags för 5 månads vaccinationen, inte lika skoj. Men när han fick första sprutan så sa han ingenting, andra sprutan svider lite mer så då blev han ledsen. Men det gick över efter typ en halv minut, sen var det bra igen :) Sååå duktig är min lilla prins!


Resten av dagen har vi vart hemma och myst. Tyckte att det kändes bäst att vara hemma ifall att han skulle få ont eller feber efter sprutorna, så var vi iaf hemma så att det var lugnt och skönt för honom. Men jag har inte märkt av något större, han sov en bra stund när vi kommit hem iofs. Men jag vet inte om det berodde på sprutorna eller om det var för att han missade några timmars sömn på morgonen.
Nu på kvällen har jag & Johan ätit hemmagjorda hamburgare med pommes och sett på nyaste Wallander. Mys!
Lucas sover redan, jag ska oxå sova snart är rätt trött nu.












Kommentarer
Postat av: Bus

Tack för kommentaren!

& till dig, fina bilder du med :)

2009-12-19 @ 01:50:01
URL: http://beckanbus.blogg.se/
Postat av: emma

tack:D

2009-12-20 @ 17:38:27
URL: http://themami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback