Andra advent

Igår åkte jag, Johan och Lucas ut till torp, skulle köpa julpyssel och dom sista julklapparna till sara och Andreas. När vi kom till torp så träffade vi Emma, Frida & Sara som oxå var ute och köpte julklappar. Stod och pratade en stund med dom medans Frida försökte bestämma sig för vad hon skulle köpa till en kompis. Medans vi stod där och pratade så kom Becka :) Hon kollade oxå på julklappar. Efter en stund så gick Emma, Frida och Sara för att handla mat och jag var väldigt törstig så Johan tyckte att vi skulle gå och äta lite lunch. Så Becka hängde med till Coffee Roomer där jag åt pizza och Johan & Becka åt sallad :)





När vi ätit klart så gick vi till vero moda, jag & Becka hittade massa fint att prova men då tröttnade Johan och tog med Lucas och gick och kollade på nåt annat. Så jag och Becka fick en stund själva att prova massa kläder. När vi hade provat allt vi hade tagit med till provrummet (hittade tyvärr inget jag gillade) så kom Johan tillbaka och Becka skulle åka hemåt. Innan vi åkte hem så blev det en sväng på gina där jag oxå provade lite kläder (hittade ett par jeans leggings som jag gillade och två linnen som jag inte skulle tacka nej till), sen gick vi till panduro och köpte lite pyssel för 300 kr och till sist gick vi till ica och handlade mat för nästan 700 kr... Däremot blev det inga julklappar, så de får vi köpa någon annan dag.



När vi kom hem så åt Lucas banan/äpple pure. Lucas är förrsten världens snällaste bebis!! Han klagade inte en enda gång ute på torp, han satt snällt i sin vagn och lekte lite med sin pepparkaksgubbe och pingu. Det är sällan han klagar när vi är ute och hittar på nåt, så det är väldigt lätt att ta med honom ♥











Johan gjorde en lussebullsdeg och en pepparkaksdeg, pepparkaksdegen hamnade i kylskåpet för att stå där över natten. När lussebullsdegen hade jäst så bakade vi bullar :) Efter baket så gjorde Johan lax och potatis som vi åt framför Ice age 2. Blev även lite lussebullar, ischoklad och julmust.











Johans megabullar :)





Julmys ♥



Kommentarer
Postat av: Malin Lindgren

Det är roligt och åka ut och kolla på julklappar, speciellt när man träffar nära och kära :).

Johans stora Lussebullar ser mycket goda ut tycker jag ; ) : ). Hoppas ni hittar julklappar nästa gång ni är ute och julhandlar = ).

Varma Kramar

2009-12-07 @ 16:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback