Våran måndag i text & bilder - 21/1

Förra måndagen hade vi en mysdag hemma jag & mina 2 fina prinsar. Eller Lucas var ju på dagis mellan 8.20 & 11.20 men sen va han också hemma :) Jag & Kasper passade på att sova en liten stund extra efter att vi lämnat storebror på dagis, för det hade inte blivit så mycket sömn den natten och jag var trött. När vi hämtat storebror igen så åt vi lite lunch innan Lucas somnade en stund. 



Medans Lucas sov så myste jag & Kasper, han satt i babysittern en stund och skrattade & "pratade". Jag höll nappen framför honom, han såg jättekoncentrerad ut och kämpade & kämpade med armarna för att känna på den. Han lyckades putta till den flera gånger och helt plötsligt fick han tag i den. Han såg väldigt fundersam ut då, sötfisen ♥



När Lucas vaknade så ville han fika på varm choklad & bullar så de gjorde vi. Efter det blev det lek inne på hans rum en stund. På eftermiddagen innan Johan kom hem så ville Lucas spela Ice age på datorn, så han gjorde de en liten stund medans Kasper badade.När Johan kom hem så åt vi mat och sen lekte han & Lucas en stund innan Lucas skulle sova. 


Johan åkte och i Ed på kvällen med sin bror, så han kom hem vid 23 igen. Jag & Kasper hade tyvärr ingen mysig kväll, han åt vid 6 på kvällen och strax efter 7 så började han skrika. Jag gick runt med honom, gungade & sjöng. Försökte ge honom mat vid några tillfällen men han vägrade, vilket han aldrig gjort förut. Han rapade fruktansvärt många gånger under kvällen när han skrek, han var supertrött men kunde inte slappna av. Han skrek & skrek, i stort sett utan uppehåll, fram till strax efter 23. Då lugnade han äntligen ner sig och bajsade, efter det åt han lite och sen somnade både han & jag. Troligtvis var det magen som bråkade med honom och jag tyckte så synd om honom, ingenting hjälpte när han var så arg. 

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Supergulliga bilder på Kasper :)
Jobbigt när dom är så ledsna, det finns ju ofta inget annat man kan göra än att försöka vagga och trösta :(

Svar: Tack! :) Ne de är inget kul när inget hjälper, gör ont att se dom så ledsna så länge..
Sofia Welin

2013-01-28 @ 18:00:14
URL: http://www.lovehopeandfamily.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback