20/2 - Kasper efter badet, försöker rulla från rygg till mage

Lucas & Kasper älskar att bada, så de gör dom väldigt ofta här hemma. Så skönt att vi äntligen har ett badkar, när vi bodde i lägenheterna så har vi ju bara haft en liten badbalja och det hade funkat nu när dom badar tillsammans. I förra inlägget la jag upp några bilder från när dom badade förra onsdagen. Här är några bilder på Kasper när han hade badat klart, dom brukar bada tillsammans en stund först och när Kasper badat klart så häller vi upp mer vatten till Lucas så får han bada själv en stund. Så medans Lucas badade så satt jag på golvet i badrummet med Kasper.

Han låg på rygg medans jag torkade honom, sen la jag honom på magen. Där låg han nöjd en stund och kollade runt och kände på mattan lite. Sen blev han lite trött, så jag la honom på rygg igen och gav honom nappen. Gick iväg snabbt för att hämta blöja och kläder utanför badrummet till Kasper och när jag kom tillbaka så hade han spottat ut nappen och försökte rulla runt från rygg till mage för att få tag i sin badstol som låg bredvid. Jag var inte ens ute ur badrummet mer än en ½ minut, så han var väldigt snabb! Han lyckades inte komma runt helt, men han låg väldigt långt över på ena sidan. Om han bara kommer på att han måste flytta ena armen som hamnar under så kommer han nog runt.  



Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Vad söt han är! Måste leta upp våran badstol här hemma så barnen kan bada tillsammans. Blir så trångt när jag eller Olof ska få plats också ;)

Svar: Ja de är väldigt smidigt med badstol så att man har armarna fria till att tvätta båda barnen och vara med och leka. Så kan dom ju bada tillsammans utan att jag knör mig ner :P Dock så har han börjat sparka så mycket med benen att han "hoppar ur" den stolen som han ligger i nu. Han fick ju en annan badstol i dop-present som man sitter upp i, så jag hoppas att han snart är stadig nog att sitta i den för då blir de ännu lättare :)
Sofia Welin

2013-03-02 @ 14:27:11
URL: http://www.lovehopeandfamily.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback