Barnvakter

I lördags kom Johan hem från Ed vid halv 3. Då satt jag & Lucas och åt sen lunch. Sen packade vi ihop lite grejer och åkte hem till mamma, Emma & Mira. Vi skulle vara där under kvällen och passa Mira för mamma & Emma skulle ut och äta med några kompisar. Vi fikade lite när vi kom dit och barnen lekte. Mamma & Emma åkte iväg vid 6 och då hade jag precis satt mig vid brdet med båda barnen för dom skulle äta lite kvällsmat. 

När barnen var mätta så blev det massa lek och bus, barnen hade jätteroligt! Vid 7 började dom bli trötta så vi myste ner oss i soffan och tittade lite på barnprogram. Mira fick välling strax före 8 och sen gick jag in och la henne i sin säng. Hon låg vaken, tyst med sin kanin i ca 5-10 minuter och sen sov hon :) Vi skulle sova hos mamma under natten för att det skulle bli lättare för Lucas och slippa väcka honom när vi skulle hem. Så jag gick in och la honom i Saras rum när jag hade lagt Mira. Tog lite längre tid för Lucas att somna, han gick upp några gånger. Men det är ju lite annat när man inte sover hemma.

Medans jag nattade barnen så var Johan iväg och hyrde några filmer och köpte godis. När han kom tillbaka så hade jag dukat fram grillad kyckling och potatissallad som mamma & Emma hade köpt till oss. Började med filmen " The Change-up". Den var väldigt speciell men rätt rolig, väldigt knäpp film iaf. Precis när vi skulle börja se nästa film så kom mamma & Emma hem, tror klockan va ca halv 10 då. Thai-restaurangen som dom hade vart på stängde tydligen 9, dom trodde att dom hade öppet längre.. Så vi såg "Huvudjägarna" tillsammans. Eller dom andra såg filmen, jag gick och la mig strax efter 10, då va jag trött. 


Två trötta barn efter massa lek & bus ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback