Måndag

Fortsätter med min sena uppdatering. Nu har jag kommit till måndagen.

Vi gick upp tidigt på morgonen för att det skulle komma en kille kl 8 och kolla på avlopp och rör, för de blir stopp i duschen hela tiden och på vintrarna så fryser vattnet så när det har vart riktigt kallt så har vi inte haft nåt vatten.. Men han hann inte komma den dagen iaf, för han skulle gå igenom alla lägenheter i det här "huset". Jag & Lucas cyklade en sväng till dagis för att lämna en lapp med tider för nästa veckan när Lucas ska börja igen efter den låånga ledigheten.

När vi kom hem igen så myste vi ner oss i soffan och kollade på Pippi Långstrump som Lucas älskar. Det regnade ute så det va skönt att sitta i soffan och kolla på film efter cykelturen. Efter en stund skulle Lucas sova och ungefär samtidigt så ringde Frida och frågade om jag ville komma till stan och kolla i affärer tillsammans med henne och mormor. Det ville jag såklart så Johan stannade hemma med Lucas så att han kunde sova.


Min myskille i soffan och kollar på pippi ♥



Jag, Frida & mormor gick runt och kollade lite i affärer. Jag provade lite kläder men jag köpte inget. Blev även en fika innan mormor tog bussen hem, Frida gick till mamma och jag gick hem.

När jag kom hem igen så hade Lucas precis vaknat igen. Johan stod och gjorde pannbiff till lunch. Jag hade ju precis fikat så jag åt bara lite för att det va gott. Sen kom Frida hit, vi hade bestämt att vi skulle till överby och kolla i affärer för Lucas behövde stövlar. Frida har ju precis fått sitt körkort så vi tog våran bil och så slapp Johan följa med eftersom han inte tycker att de är kul att kolla i affärer.


Lucas provar stövlar

Vi hittade ett par snygga stövlar (149 kr) till Lucas och vi hittade även ett par snygga höst/vinterskor (249 kr) och ett par vinterkängor till honom (dom va förra årets modell så de va rea, 99 (!) kr) Dessutom fick jag 10% på hela köpet så inte nog med att vinterkängorna va jättebilliga så fick jag alla tre paren för 358 kr istället för 497 kr. Skitbra! Dessutom hittade jag ett par jeans till mig på H&M för 399 kr, jag som nästan aldrig hittar jeans som jag tycker sitter bra blev jätteglad när dom här passade perfekt! Speciellt eftersom alla mina andra jeans är sönder så känner jag att jag behöver nya nu inför höst och vinter. Så det blev en lyckad tur till överby!


Lucas nya skor & stövlar + två mössor som jag hittade precis innan vi skulle åka (25 kr st)


Kvällen avslutades med tacos. Vi åkte och hämtade upp Johan och så handlade vi lite mat på vägen innan vi åkte hem till pappa där vi lagade och åt tacos.

Kommentarer
Postat av: Sandra & Novalie

Vilka fina fynd. mössorna var jätte läckra med färgerna :)

2011-08-17 @ 16:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback