100928

Idag hade våran grupp som sagt öppet restaurangen för första gången. Det gick faktiskt väldigt bra, vi slutade till och med 1 timme tidigare :) Dels för att vi inte hade så jättemycket gäster (37 st tror jag), och för att vi samarbetade så bra.

Jag började dagen med att göra 22 saladstalrikar. Under lunchen när restaurangen va öppen hade jag ansvar för att fylla på sallad i salladsbufén, fylla på bröd i korgarna på borden och fylla på vatten och äpplejos. Eftersom det var så lugnt med så få gäster så hann jag även förbereda en del till salladstalrikarna som jag ska göra imorn.

När jag kom hem så myste jag med min lilla prins i soffan ♥ Sen gick vi ut till lekplatsen tillsammans med Johanna & Noel! :) Barnen sprang runt och lekte och hade kul. Det var roligt att träffa Johanna och Noel igen, nu bor vi ju grannar så det blir förhoppningsvis oftare :) Blev också en promenad innan vi gick hem till våran lägenhet, Johanna kollade in lägenheten och barnen lekte. Det var skönt att vara ute en stund efter att ha vart i köket hela dagen!


Buskillarna :)


Lucas skulle egentligen ha vart på dagis idag, men han fick vara hemma med pappa istället. För han har fått nåra blåsor under fötterna, på händerna och runt munnen :( Han ska vara hemma från dagis denna veckan eftersom det kan smitta i närkontakt mellan barn. Det smittar ju inte genom luften men barnen på dagis leker ju tillsammans och nära hela dagarna. Lucas verkar inte ha ont alls av det iaf :)


Nu ska jag snart gå och lägga mig tänkte jag, klockan är ju bara 9 men igår gick jag och la mig strax efter 9 och idag har jag vart pigg och glad hela dagen! Så varför sitta uppe länge på kvällarna och inte göra någonting när man kan gå och lägga sig i tid och vakna pigg? :) Så jag säger godnatt!


Ps. Skulle ju skriva tiden på när vi har öppet lunchrestaurangen i Margretegärdeskolans källare, den är öppen mellan 11.30 - 13.00. Kom gärna och ät!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Japp, nu ska vi banne mig ses oftare, haha ;) Fiiiin bild! :)

2010-09-28 @ 21:22:24
URL: http://johannaliljaselin.blogg.se/
Postat av: Lisa

Har Lucas fått höstblåsor? :/

2010-09-29 @ 00:14:11
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

är de vattkoppor på G eller är de nått annat?

2010-09-29 @ 07:09:56
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Melissa - Vincents Mamma

okej de är iofs bra om dom får vattkoppor nu när dom är små så har man de klart sen lixom :p

2010-09-29 @ 08:17:51
URL: http://ooomelissaooo.blogg.se/
Postat av: Johanna

Heeeelt ok! :)

Det får du göra när som hellst ;)

2010-09-29 @ 12:26:33
URL: http://johannaliljaselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback