Snö, snö, snö

Någon som är insnöad? :P Det har kommit hur mycket snö som helst dom senaste dagarna, men vi är inte insnöade. Inte än iaf..

I torsdags så bakade vi ju massa julgodis och hade en myskväll. Men den avslutades inte lika bra.. Precis när jag & Johan hade lag oss så spyr Lucas, han måste ha tömt hela magen för de va i hela sängen.. Stackarn! Så Johan tog ner honom och duchade av honom medans jag slängde alla sängkläder i tvätten. Tänkte, faaaan där kom magsjukan.. Men när jag kom in i badrummet så satt Lucas och plaskade och skrattade i duschen och va hur pigg som helst. Jag hade ju vart helt däckade efter att ha spytt så, men barn kan ju ofta va ganska pigga trots att dom är sjuka. Så vi gick och la oss igen, alla 3 i dubbelsängen. Så sov vi hela natten, på morgonen vaknade jag halv 8, Johan hade åkt till jobbet och Lucas sov fortfarande vilket är ovanligt när klockan är 7:30. Jag ringde till dagiset och min praktik och sa att vi inte skulle komma idag eftersom Lucas va dålig.

Lucas vaknade när jag hade ringt och han var pigg, märkte ingen skillnad på honom.. Vi gick ner och satte oss i soffan och så fick Lucas välling, han brukar inte äta det till frukost men jag tänkte att det är rätt mjukt för magen. Lucas va pigg och lekte och grejade som vanligt, visade inga som helst tecken på att vara sjuk så jag började hoppas på att det va något konstigt som han hade ätit och inte magsjuka. Det ända som hände mer den dagen va att han bajsade löst en gång men annars va allt som vanligt. Han åt fiskpinnar med ris och lekte. Idag har han varken bajsat löst eller spytt så det va nog ingen magsjuka utan nåt som han ätit.


Våran uteplats (som vi delar med några andra lägenheter) Kanske dags att ställa in utemöblerna och cyklarna kanske? :P Men problemet är att vi inte har nåt förråd... Får se om vi kan ställa det i mammas & Emmas förråd.

Lucas är inte jätteförtjust i snön.. Han vill helst sitta i vagn eller pulka. Det gick bra att gå lite i snön om han höll mig i handen, men annars stod han helt still.


Eftersom han va så pigg och röjde runt i lägenheten så bestämde jag att vi skulle gå ut på uteplatsen och få lite luft. Tog på oss varma kläder och gick ut i snön, Lucas hade snö ända till knäna :P Vi va bara ute i 5-10 minuter och resten av dagen va vi bara inne och lekte och myste. På kvällen blev det tacos och andra filmen av Harry potter.


BusLucas

Se på tv och välja kanal själv, det är bra!

Kommentarer
Postat av: Emelie

samma var det med elin nu i veckan, spydde riktigt ordentligt på natten, hade diarré också men förövrigt frisk utom febern, spydde bara en gång så det verkade inte heller vara magsjuka.

2010-11-27 @ 22:26:06
URL: http://emeliehultengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback