Fredag

Idag ska jag & Lucas till ikea tillsammans med mamma, Emma, Frida, Sara, mormor & morfar :) Vid halv 1 ska vi åka. Vi skulle behöva lite förvaringslådor till lägenheten, får väl se om jag hittar något bra som inte är för dyrt! Har inte överdrivet mycket pengar kvar. Men jag måste iaf köpa någon liten sak till julklappsleken som vi ska ha hemma hos mormor & morfar på söndag.

Nu ser Lucas på Nicke nyfiken, så jag tänkte gå och göra mig iordning lite snabbt. Efter det tänkte jag se om Lucas hinner bada lite innan han ska äta gröt.
Idag fick jag en riktig lyxstart, vid 9 gick jag upp och då sov Lucas fortfarande så då fick jag äta frukost och läsa lite bloggar i lugn och ro! Jätteskönt :) Men det fortsatte inte lika bra, skulle ner och tvätta och då hänger såklart inte nyckeln till tvättrummet där den ska och torkrummet är låst. Tvättrummet var ju öppet men jag vill inte tvätta utan att låsa eftersom det är några som har blivit av med kläder. Så då gick jag upp till grannen som hade tvättat igår och frågade om hon hade kvar nyckeln, det hade hon.

Grannen: Ska du hänga upp tvätt nu?

Jag: Nej jag ska tvätta...

Grannen: Aha, men det är öppet till tvättrummet så du kan tvätta iaf.

Jag: Nej, jag tänker inte tvätta om jag inte kan låsa eftersom det har försvunnit kläder när andra har tvättat.

Grannen: Men min tvätt var inte torr än, så jag kunde inte ta upp den igår...

Jag (Börjar bli ganska sur): Men våran tvätt brukar inte heller bli torr på kvällen när vi tvättar, men då tar vi upp den och hänger den i lägenheten så att någon annan kan tvätta dagen efter. Man har ju bara en dag var, och eftersom vi är så många i huset så måste man ju följa reglerna. Man ska ju inte behöva springa runt och leta efter nyckeln innan man ska tvätta....

Grannen: Jaja... Jag går ner och hämtar tvätten..



Varför kan inte folk göra som man ska, det funkar ju inte annars. Tänk om alla skulle ha kvar nyckeln när tvätten inte är torr. Då får man ju alltid springa runt och leta efter den för att kunna tvätta...






Avslutar med en bild på världens sötaste!!


Kommentarer
Postat av: Ida, Ludvigs mamma

Jag vet inte. Jag har känt mig lite hängig så får se om vi ska dit. Ska ni dit?



http://www.hellberg-kling.se/barnmat.htm

Där finns det en hel sjö med roliga recept för barn i blandade åldrar. Du öppnar den som vanligt i pdf/word -format. Lycka till!

2010-01-08 @ 11:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback