Västerås 6/7 - Dag 7 - Friluftsmuseum

Fredagen, sista hela dagen i Västerås för mig & Lucas. Vi bestämde att vi skulle gå till Västerås Friluftsmuseum och kolla, där det fanns roliga saker att kolla på för barnen och mysigt att gå runt för oss mammor. Tyckte det var en väldigt bra sista grej att göra tillsammans innan vi skulle åka hem igen. 

Vi gjorde pastasallad som vi tog med till lunch och packade även med lite fika. Tog bara 10 minuter ungefär att gå dit från Sandras lägenhet. Vi började med lunch när vi kom dit för att vi skulle orka gå runt en stund. Sen gick vi runt och kollade på alla djur som fanns där och alla fina gamla hus & gårdar. Man fick gå in i husen och kolla hur det såg ut förr i tiden. När vi hade gått runt en bra stund så fikade vi lite innan vi gick tillbaka till Sandras lägenhet. Det var väldigt mysigt på Friluftsmuseumet!

På eftermiddagen packade jag klart våra väskor så att det var klart till morgonen efter då vi skulle åka. Hade ju handlat en del grejer under veckan så jag hade lite mer saker som skulle ner i väskorna. På kvällen åt vi mat och sen gick jag & Lucas och la oss ganska tidigt, vid 9 för att vi skulle orka upp tidigt till tåget. 

Här kommer en bildbomb från Friluftsmuseumet

Kan tyvärr inte lägga upp bilder på Sandras fina barn här, så det blir bara bilder på Lucas.
Alla bilder, även på Sandras barn finns däremot på min lösenordsskyddade blogg - http://aije.blogg.se/privat/ så där kan ni med lösenord gå in och kollahttp://aije.blogg.se/privat/2012/july/vasteras-67-dag-7-friluftsmuseum.html#commentVill ni ha lösenordet så får ni lämna en kommentar och fråga.


Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Gravid

Vad mysigt det såg ut :)
Vet inte hur privat andra bloggen är men om du vill så tar jag gärna emot lösenordet.

Svar: Ja det var riktigt mysigt där :) Lite som Emaus med olika djur fast större med gamla hus, affärer och café också :) Ne den andra bloggen är inte så privat egentligen, skapade den av en speciell anledning nu. Jag skickar lösen i PM till dig på FB :)
Sofia Welin

2012-07-14 @ 22:28:34
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback