Nyårsafton med fina vänner! 31/12-13

Morgonen började med frukost och efter det blev det bad för killarna! Efter det blev det en väldigt lugn förmiddag, barnen lekte lite och kollade på film. Vi förberedde lite inför kvällen innan vi började göra oss iordning. 

Gjorde ett försök till att få lite fina syskonkort när barnen fått på sig sina fina kläder. Men det var ju lättare sagt än gjort.. Barnen var iaf väldigt fina! ♥

Även jag fick på mig lite finare kläder och smink. När vi var klara så gick jag & barnen över till Melissa där vi skulle vara under kvällen och fira in det nya året tillsammans med Melissa, hennes mamma och barnen :) Johan var kvar hemma lite längre för att fixa färdigt maten och så kom han sen när den var klar vid 7. 

Lucas & Vincent lekte nere på rummet en stund när vi kom dit. 

Vi satt i soffan och pratade medans barnen röjde runt. Melissas mamma tog kort på oss i soffan ♥ Och sen försökte jag få några fina kort på alla busungarna tillsammans ♥
 
Barnen sjunger med "Mormor Lili" 

Och så blev klockan 7 och Johan kom över med den goda maten som han fixat. Han hade fixat älgkött och egen beasås och Melissas mamma hade fixat sallad och potatisgratäng. Till efterrätt blev det marängswisch, en efterrätt som passar när man har många barn med. Dock så åt vi efterrätten efter att vi tittat på Grevinnan och betjänten då vi var såå mätta efter maten! 


Jag & mina fina myser i väntan på att Grevinnan och betjänten ska börja! Lucas & Vincent skrattade jättemycket när vi tittade på de, dom tyckte att han va jätterolig som snubblade hela tiden! 

Sen blev det ännu mer lek för barnen, fullt ös som vanligt!! 


Dom "små" godisskålarna plockades fram och barnen samlades runt bordet. Vi vuxna spelade "Hjärnsläpp", väldigt roligt spel!

Vi fick ta en paus i spelet vid 11 då både Kasper och Linus gav upp och deckade!

 
Strax före 12 så plockade vi fram glas och dricka att skåla in det nya året med. Jag hade tagit med tomtebloss som jag tänkte att dom stora barnen kunde få hålla, Vincent tyckte dock att dom va läskiga men Lucas tyckte att det var kul. Sen skålade vi in det nya året, bästisarna skålade med varandra och tittade på fyverkerierna som smällde utanför fönstret. Dom stora killarna höll sig vakna ända till ca halv 1 framför en film sen deckade dom också, dom satt lutade mot varandra och tittade på film och efter en stund så ramlade dom ihop åt varsitt håll och somnade! ♥ Vi vuxna satt och spelade "Med andra ord" fram till 2 ungefär och då gick vi hem och la oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback