Höstlov, pyssel & regn - 28/10

I somras hade jag knappt tid till datorn och hamnade långt efter på bloggen.. Och för min skull så ville jag uppdatera om det vi gjort i rätt ordning, älskar att kunna gå tillbaka genom åren och se vad vi gjort i bild & text. Och inte ens nu på hösten har jag haft tid till att blogga varje dag, så dom dagarna jag väl hunnit blogga så har det kommit flera inlägg på en gång. Men nu är jag äntligen ikapp med dagarna här på bloggen, så nu ska jag försöka att inte hamna efter lika mycket igen!

I måndags så började Lucas höstlov. Tyvärr så regnade det hela dagen och Kasper var väldigt snuvig så det blev en dag inne. Men vi hade det mysigt ändå! Blev pyssel, lek & film. 

Efter frukosten drog vi igång med lite julpyssel. Tomtar blev det denna gången. Lucas målade två stycken, en grön & en röd med prickar på båda. Kasper målade en rosa (och ja, barnen valde färger helt själva!) Medans dom målade så klippte jag till och fixade ihop tomteluvorna. När färgen sen hade torkat så hjälptes vi åt med att få på tomteluvor, skägg och näsor. 

Efter pysslet gick vi in i Lucas rum och lekte en stund. Älskar att se hur fint barnen leker tillsammans ♥


På eftermiddagen blev det film och lite mer lek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback