Lördagen 2/3

I lördags så hade vi hela dagen planerad. Efter frukosten så röjde Johan på köksbänken och täcka bänkskivan. Sen började han att riva ner kakelplattorna över köksbänken, strax efter 9 kom Johans pappa hit och hjälpte Johan med att riva kakelplattor och sen även med att sätta upp nya kakelplattor. Dom höll på med det hela dagen fram till kl 6 tror jag, och det blev superbra! 

Jag & barnen hade en mysförmiddag, läste böcker & kollade film. Sen tog vi en liten promenad, men det blåste väldigt mycket så vi gick in ganska fort. Mamma, Emma, Mira & Sara kom hit vid 2, då fixade vi en pasta/skinksallad till lunch. Efter lunchen gick jag, Emma & Sara ut och lekte en stund med barnen, var rätt kallt så vi var inte ute jättelänge nu heller men det var skönt att få lite luft. Idag har nästan all snö försvunnit på tomten men i lördags så låg det iaf lite snö så Sara drog Lucas & Mira på snowracern. När vi skulle gå in så hade Vincent precis kommit hem så han följde med oss in och lekte. Barnen lekte och jag & Johan började städa i köket så att vi kunde fixa mat. När köket var städat så fixade vi hemmagjord pizza som vi åt innan vi kollade på Melodifestivalen. Mira & Lucas dansade till låtarna och sprang runt, åt godis & lekte. Den natten sov Lucas inne hos oss eftersom hans rum var lånat av mamma/mormor, Emma & Mira och i gästrummet sov Sara. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback