Våran julafton

Våran julafton firades i Ed hos barnens farmor & farfar i år. Jag & Johan har ju firat alla jular tillsammans, sen vi träffades 07. Vi har gjort så att på julafton har vi vart varannat år hos min familj och varannat år hos Johans familj, och den familjen vi inte är med på julafton är vi med på juldagen. 

Som jag skrev i tidigare inlägg så sov vi hos barnens farmor & farfar natten till julafton så morgonen började med en god frukost tillsammans. Sen öppnade Lucas paketen som låg i julstrumpan, bilder på det finns i ett annat inlägg. Lucas kollade en stund på filmen som låg i paketet medans vi andra gjorde oss iordning. 

Strax efter 1 åt vi julbord, Kasper låg och sov under tiden. Efter maten dukade vi av och placerade oss i soffan framför Kalle Anka med massa gott julgodis. Det var tänt i öppna spisen och Kasper fortsatte att sova i pappas knä. Förra året var Lucas mer intresserad av godiset än av Kalle Anka, detta året var godiset fortfarande väldigt intressant såklart men även Kalle Anka var roligt tyckte Lucas. Det snöade nästan hela dagen :)

På eftermiddagen kom tomten, Lucas stod länge och kollade ut genom fönstret och väntade på att tomten skulle komma. När tomten kom blev han först lite fundersam, men det släppte snart och han gick fram och hämtade sina paket av tomten och gav tomten en kram. Lucas fick mååånga paket och var väldigt nöjd! Vi andra hade gjort en ny grej i år, istället för att alla köpte till alla så hade vi bestämt en summa och dragit varsitt namn. Så vi köpte present till varsin person :) Jag blev supernöjd över mina julklappar! Bilder på våra julklappar kommer i ett annat inlägg.

Resten av kvällen blev väldigt lugn. Kasper sov större delen av sin första julafton, var vaken lite då och då. Lucas lekte med alla sina nya leksaker heela kvällen! Blev en väldigt mysig julafton!




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback