Väldigt sjuk i en dag

Natten till tisdag kom Lucas in till mig och Kasper (Johan sover i gästrummet nu när han har halsfluss) och la sig, han sa att han hade ont i magen. Efter en liten stund gick han plötsligt tillbaka till sin säng och somnade, så jag somnade också om. Sen vaknade jag vid 7 igen när Lucas kom inspringande till mig och sa att han behövde kräkas, så vi sprang snabbt till toan där han spydde... Sen la han sig i soffan framför en film, han spydde en gång till under morgonen, så jag tänkte att han hade fått magsjuka.. Men han var ändå ganska pigg, så vi spelade lite spel tillsammans. 

Helt plötsligt blev han jättetrött och slö, han orkade inte ens sitta upp i soffan.. Så han låg i soffan och kollade på film. Han hade blivit brännhet och tempen var uppe över 39 grader, han orkade knappt kolla på filmen och han somnade ganska snabbt och sov en liten stund. Sen vaknade han men var ändå helt borta, orkade ingenting, han orkade knappt kolla på film. Han ville inte äta något under dagen, men han drack bra av både vatten & blåbärssoppa. I stort sett hela dagen låg han i soffan och orkade inte göra något annat än kolla på film, han somnade 3 gånger under dagen och sov en stund varje gång. Jag fick till och med bära honom den korta biten till toan när han behövde kissa, för han var så trött pga febern. 

På kvällen hjälpte alvedonen mot febern och han blev äntligen lite piggare. Känns verkligen inget kul när dom små ligger helt utslagna och inte orkar någonting.. Han var fortfarande trött, men han ville iaf spela lite spel igen och puzzla. Jag tror inte att de va nån magsjuka han fick, utan att han spydde pga att febern steg så högt väldigt snabbt.. För dagen efter var han lika pigg som vanligt igen, och ingen annan i familjen har kännt nåt av någon magsjuka under dom dagarna som gått sen tisdagen. 

Här är några bilder från dagen, som ni ser är han ganska pigg på dom första bilderna som är tagna på morgonen. På bilderna i mitten har han hög feber och är jättetrött.. Sen är han lite piggare igen på kvällen.






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback