Onsdagen 30/1

Jag & barnen sov ju som sagt hos min mormor & morfar natten mellan tisdag & onsdag. På onsdag morgon ringde klockan 7, så då gick jag upp och tog en snabb dusch, gjorde mig iordning, åt frukost med Lucas & mormor. Sen matade jag Kasper och klädde på barnen. Halv 9 stod vi på busshållplatsen och väntade på bussen in till stan. Jag hade en tid för efterkontroll på mvc kl 9.30 så jag & Kasper gick dit. Medans Lucas gick med gammelmormor till frisören hon hade tid där 9.30. Lucas hade vart jätteduktig när han var med hos frisören, han hade suttit bredvid och lekt med lite leksaker som fanns där. 

När jag va klar på mvc så gick jag & Kasper ner till frisören där mormor nästan var klar. Sen gick vi allihop till busshållplatsen igen för att åka till torp, mötte upp morfar på torp och så började vi med en god lunch. När maten var uppäten så drog Lucas med sig gammelmorfar till leksaksaffären medans jag, mormor kollade på kläder till Kasper. Han har ju, som jag skrivit tidigare, hoppat över storleken 62 i kläder och gått från 56 till 68. Så han behövde lite nya kläder, och han fick nytt av både mig & gammelmormor. Sen åkte morfar iväg och Lucas gick med oss en stund, han hade fått en bil & en motorcykel av gammelmorfar. Fick även köpt lite grejer till fikat på dopet och en kalender till mig innan vi tog bussen hem till mormor & morfar igen. Där väntade morfar med semlor som vi fikade på, dock orkade jag bara locket och ett par små tuggor av bullen. 

Under eftermiddagen lekte Lucas med gammelmormor & gammelmorfar, dom lekte mest med tågbanan. Jag & Kasper satt och vilade, han hade sovit dåligt under dagen och behövde sova en stund. Sen vid 5 kom Johan och hämtade oss och så åkte vi förbi mamma & Emma en sväng, där blev vi bjudna på mat och så gick jag igenom lite av Miras gamla kläder i strl 68-74, tog med mig lite hem som Kasper ska låna. 


1. Väntar på bussen till stan. 2. Lucas leker hos frisören. 3. Mat på torp.
4. Lucas & gammelmormor på väg från torp.


1. Servetter & ljus till dopet. 2&3. Semlan som jag inte orkade äta upp.
4. Lucas & gammelmorfar leker med tågbanan.


1. Body & 2 pyjamaser som Kasper fick av gammelmormor. 2. Body, 2 byxor & sockar som jag köpte på Lindex. 3. Tre bodys som jag köpte på H&M. 4. Byxor & sockar från H&M. 5. Bil & motorcykel som Lucas fick av gammelmorfar och pysselbok med klistermärken som Lucas fick av gammelmormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback