Måndagen 4/2 - Förkylningen fortsätter...

Som jag skrev i tidigare inlägg så blev ju jag & Kasper förkylda på söndagen och Kasper var fortfarande tät i näsan & rosslig i halsen på måndagen och jag mådde sämre på måndagen än söndagen.. Hade jätteont i halsen, hemsk huvudvärk & ont i kroppen.. Lucas mådde bra, men han fick vara hemma från dagis för jag orkade inte ta mig ut. Så vi hade en mysdag hemma. Efter frukosten myste vi framför barnkanalen en stund och sen tog vi fram papper och pennor & målade. Lucas målade hur länge som helst, vet inte hur många papper jag fick ta fram, han älskar verkligen att måla! Men när man själv är sjuk så är det skönt att ens barn gillar såna lugna saker att sysselsätta sig med! 

Kasper sov mycket under dagen, precis som Lucas när han är sjuk så verkar det som om även Kasper vill sova mycket när han är sjuk. Det är väldigt skönt både för mig & barnen för det blir inte så mycket gnäll då och så slipper dom känna att dom mår dåligt. Men när Kasper var vaken under dagen så var han väldigt glad trots förkylningen så han verkade inte speciellt påverkad av tät näsa & rosslig när han andades. 

Sen under dagen spelade vi lite olika spel och kollade på nån film. Blev som sagt en väldigt lugn dag. Johan lagade mat på eftermiddagen när han kom hem från jobbet och sen vid 7 så la han Lucas innan han åkte iväg och tränade. Jag & Kasper myste ner oss i soffan och kollade på Familjen annorlunda & Kriminalserien Dicte.


Inte jättepigg på morgonen när jag vaknade... 

Mys med mina fina framför barnkanalen

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Svar: Buzz är jättesvår att hitta nu, fyndade min på en köp&sälj sida på facebook, men kolla Tradera eller nåt... De flesta man hittar talar engelska (våran talar svenska), vi är på jakt efter en svensktalande Woody men supersvårt att hitta en :/

2013-02-12 @ 14:14:20
URL: http://emmashjartan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback