Onsdagen 19/9 - Promenad & måla stenar

På onsdagen förra veckan var Lucas fortfarande förkyld, men efter en lugn morgon inne så frågade jag om han ville gå ut lite och få frisk luft. De ville han så jag tänkte att vi kunde gå en liten promenad i sakta tempo, så fort ja klarar av att gå med foglossning. Men när vi kom ut så blev Lucas ledsen och ville gå in igen... Han gjorde ju så för inte så länge sen när vi gick ut också, fattar inte varför.. Men lyckades iaf övertala honom att vi kunde gå en liten sväng för att få lite luft. Sa att han kunde plocka lite kottar & stenar och det ville han :) Blev en väldigt kort promenad, men skönt att va ute lite iaf. Lucas plockade lite stenar & kottar som han la i en påse och våran katt gick med oss på promenaden vilket Lucas tyckte var roligt. 



Bilder från promenaden

När vi kom in igen så tog vi fram målarfärg som Lucas fick måla stenarna med. Sen var både jag & Lucas trötta så det blev film mys på eftermiddagen och så åt vi risgrynsgröt till kvällsmat. Johan var kvar sent på jobbet och grejade med en bil flera eftermiddagar den veckan så det var bara jag & Lucas hemma. 


Måla stenar är kul


Instagram bilder från dagen

Kommentarer
Postat av: Lina - Mamma till Ellie och Devin

Tips att ha färgen på - lock från cremefreich-burkar :) Olof har fått lite småpanik på mig ibland när det ligger sparade lock överallt, haha!

2012-10-02 @ 22:20:55
URL: http://www.familjendanielski.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback